تامین مالی بیمه‌های حمایتی نیاز به اصلاح دارد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به تأمین نشدن منابع مالی مربوط به بیمه‌های حمایتی، در حال حاضر هزینه خدمت رسانی به افراد تحت پوشش این نوع بیمه‌ها با استفاده از حق بیمه دریافتی از سایر اقشار تحت پوشش تأمین می‌شود که این رویه قطعا نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری با انتشار یک پست اینستاگرامی در صفحه شخصی خود نوشت: "مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به عدم تأمین منابع مالی مربوط به بیمه‌های حمایتی، در حال حاضر هزینه خدمت رسانی به افراد تحت پوشش این نوع از بیمه‌ها با استفاده از حق بیمه دریافتی از سایر اقشار تحت پوشش تأمین می‌شود که این رویه قطعا نیازمند اصلاح است.به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان_تامین_اجتماعی ، دکتر مصطفی_سالاری در جلسه‌ای با نمایندگان شرکتهای تعاونی که با حضور محمد_جعفر_کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: برخی بیمه شدگان تأمین_اجتماعی از خدمات این سازمان با استفاده از بیمه‌های حمایتی استفاده می‌کنند که اعضای شرکت‌های تعاونی نیز در اکثر موارد با استفاده از همین قوانین حمایتی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

سالاری با بیان اینکه در سال جاری برای تأمین منابع مالی مربوط بیمه‌های حمایتی نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌های مالی بایستی به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین انحراف را در ارائه خدمات به بیمه شدگان حمایتی داشته باشیم و خدمات مربوطه به افراد واجد شرایط ارائه شود.

مدیرعامل_سازمان_تأمین_اجتماعی بیمه قالیبافان را از جمله بیمه‌های حمایتی این سازمان برشمرد که به اعضای شرکت‌های تعاونی قالیبافی ارائه می‌شود و ارائه خدمات به افراد واجد شرایط بایستی به دقت انجام شود.

سالاری افزود: ممکن است قالیبافانی داشته باشیم که با وجود داشتن شرایط قانونی برای استفاده از خدمات تأمین اجتماعی محروم باشند و در مقابل افرادی باشند که بیمه قالیبافی دارند اما قالیباف نیستند.

وی تأکید کرد: باید برای جایگزین کردن این افراد و خدمت رسانی به قالیباف واقعی برنامه ریزی کنیم و برای تحقق این امر آماده همکاری با تشکل‌های مربوطه هستیم و می‌توان از الگوی بیمه کارگران ساختمانی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به درخواست نمایندگان تعاونی تاکسی‌رانی تهران درباره بروز وفقه‌ای در پرداخت حق بیمه اعضای این تعاونی در سال ۹۴ ، گفت: برای رفع این مشکل از ظرفیت‌‎های قانونی برای مساعدت به رانندگان استفاده می‌شود.

سالاری افزود: نحوه همکاری سازمان تأمین اجتماعی با اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تاکسی‌رانی در دریافت حق بیمه و ارائه خدمات به رانندگان تاکسی نیازمند اصلاح است که این کار با مشارکت ذی‌نفعان و با هدف تسهیل خدمت رسانی در آینده نزدیک انجام می‌شود."

کد خبر 391340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.