آمادگی مدیریت شهری برای احداث خانه سالمندان با کمک سرمایه گذاران

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری آماده است برنامه‌های مناسب را برای حضور سرمایه‌گذاران در خصوص احداث خانه سالمندان فراهم کند تا شاهد اتخاذ تصمیم‌ها در زمان مناسب باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سپاه پاسداران همواره مایه ایجاد امنیت بوده و به همین سبب از اقدامات سرادر فدا و سپاه پاسداران اصفهان تشکر می‌کنیم و خود را مدیون فداکاری‌ها ایشان دانسته و برایشان آرزوی توفیق دارم.

وی با تشکر از شهردار اصفهان و معاونان او برای اقداماتی که باعث سرافرازی مردم شده است، افزود: ایام عید قربان تا عید غدیر، برنامه‌های ورود به محرم و تغییر فضای شهر در دفاع مقدس متاثر از اقدامات مدیریت شهری با کمک معاونت‌های مختلف بوده و پس از این نیز این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه که باحضور فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه همانند گذشته نامگذاری معابر به نام شهدا استمرار پیدا خواهد کرد، ادامه داد: در سایه هم‌افزایی می‌توانیم به مشکلات مردم رسیدگی کنیم و تقاضا داریم آرامش برای اعضای شورای شهر وجود داشته باشد و از گسترش شایعات در خصوص اقدامات شورا جلوگیری شود.

وی با تقدیر از عملکرد آتش‌نشانان و یادآوری روز آتش‌نشان تصریح کرد: دلیل نامگذاری روز آتش‌نشان نیز به دوران دفاع مقدس برمی‌گردد زمانی که پالایشگاه آبادان مورد حمله قرار گرفت و آتش‌نشانان برای اطفا حریق داخل نیروگاه شدند، دوباره آن مکان مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

نصراصفهانی اضافه کرد: از اعضای شورای شهر که در هنگام تصویب بودجه، تجهیز اصفهان به ۲۵ ایستگاه آتش نشانی را مورد توجه قرار دادند و از شهردار و معاونان وی که در هنگام تفریغ بودجه به این موضوع توجه ویژه داشتند تشکر می‌کنم چون باعث شدند مردم از حضور گسترده‌تر آتش‌نشانان احساس آرامش و امنیت کنند.

شرایط برای حضور سالمندان و معلولان فراهم شود

وی روز ناشنوا را به تمام جامعه معلولان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد به عنوان مدیریت شهری شرایطی را برای ناشنوایان فراهم کنیم تا بتوانند با حضور فعال و بدون مشکل در شهر تردد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: لازم است تمام نیازهای این افراد را با معلولیت‌های مختلف در نظر بگیریم و شهر را مناسب‌سازی کنیم و معاونت فرهنگی اجتماعی نیز شرایطی را فراهم کند تا در جلسات و همایش‌های بزرگ سطح شهر، برنامه‌ها با زبان اشاره به گونه‌ای برگزار شود که مورد استفاده آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به ۹ مهرماه و روز سالمندان، اظهار کرد: در توصیه‌های دینی، تکریم بزرگسالان مورد توجه بوده و باید در کنار حضور معلولان، سالمندان نیز بتوانند با استقلال کامل از منزل بیرون آمده و در شهر حضور پیدا کنند.

نصراصفهانی پر کردن اوقات فراغت سالمندان را مسئله مهمی دانست که سبب می‌شود این قشر برای حضور در برنامه‌ها رغبت پیدا کنند.

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۰ درصد از جامعه ایران به سمت سالمندی پیش خواهند رفت و اگر به این مسئله توجه نکنیم با سیل جمعیتی سالمندان روبه‌رو خواهیم شد بنابراین مدیریت شهری آماده است برنامه‌های مناسب را برای حضور سرمایه‌گذاران در خصوص احداث خانه سالمندان فراهم کند تا شاهد اتخاذ تصمیم‌ها در زمان مناسب باشیم.

کد خبر 391337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.