شناسایی ۲۷۳ هزار هکتار زمین برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: ۲۷۳ هزار هکتار اراضی برای احداث توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور دیده شده که سهم لرستان ۳۸۰۰ هکتار است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی اشرف منصوری اظهار کرد: همه ارکان استان در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای همراه بودند و قدم های خوبی برداشتند.

وی افزود: در بحث گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت‎ها و احداث گلخانه‌ها باید زمان را کوتاه کنیم زیرا فرصتی برای هدر دادن در مجموعه استان‌ها و مرکز نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: توسعه بخش کشاورزی در بحث گیاهان دارویی، آبزی پروری، دام و طیور و احداث گلخانه‌ها در گرو ایجاد شهرک‌های کشاورزی است و برنامه‌های مستمری در این راستا در حال انجام است.

منصوری با بیان اینکه با مطالعات انجام شده عرصه‌های جدیدی شناسایی و مطالعات گسترده‌ای در کشور برای استعداد یابی و آمایش اراضی انجام شده است، ادامه داد: در این مطالعات انجام شده ۲۷۳ هزار هکتار مناسب احداث توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای دیدند که سهم لرستان ۳۸۰۰ هکتار است.

وی گفت: لرستان به لحاظ اقلیم، با وجود منابع آبی پایدار، فضای لازم برای توسعه در بخش کشاورزی را دارد و نیاز است کمک شود تا ایجاد شهرک‌های گلخانه‎ای با سرعت بیشتری به انجام برسد.

منصوری با اشاره به اینکه محدودیت برای تولید در فضای گلخانه در هیچ عرصه‌ای نداریم، با تاکید بر اینکه برای توسعه در استان ممانعت ایجاد نشود، افزود: اگر اراضی به افراد داده شد و اقدامی انجام نداد می‌توان فرد را یک طرفه خلع ید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اضافه کرد: چنانچه فردی به تعهدات خود عمل کند و انحراف نداشته باشد می‌توان مالکیت را به او واگذار کرد که تشخیص واگذاری به افراد برعهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی است.

منصوری با بیان اینکه اشتغال پیش بینی شده در گلخانه‌های کشاورزی در هر هکتار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۰ نفر است، گفت: برای ۳۶۰ هکتار استان اگر ۷۰ درصد زمین گلخانه‌ای در نظر بگیریم ۶۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با اشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز برای هر هکتار در راستای ایجاد زیرساخت ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، یادآور شد: برای احداث گلخانه به دلیل زیاد بودن دامنه آن، از سه تا ۲۰ میلیارد تومان به ازای هر هکتار گلخانه داشته باشید.

منصوری افزود: در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری شهرک‌های گلخانه‌ای در احداث استان است.

کد خبر 391324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.