ارزیابی الگوی تعالی سازمانی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از برگزاری جلسات ارزیابی الگوی تعالی سازمانی در این سازمان با حضور تیم ارزیابان شامل ارزیاب ارشد و ارزیابان داخلی، به همراه مدیران، مسئولان و کارشناسان خبرداد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان‌های متعالی، پایه‌های اصلی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهند و همواره در تلاش برای تحقق اهداف، ارزش آفرینی مداوم، رعایت حقوق مردم و کرامت انسان‌ها و در نهایت رضایت خداوند هستند.

وی تاکید کرد: این ارزیابی فرصت بسیار خوبی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان بوده و امیدواریم ماحصل فعالیت تیم ارزیابی براساس مستندات سازمان به واقعیت نزدیک بوده و بتوانیم طبق این مدل، علاوه بر بهبود نقاط قوت و برنامه‌ریزی برای ارتقاء نقاط قابل بهبود، راهبردی قوی برای سال‌های آتی داشته باشیم و ارزش‌ها و مفاهیم تعالی سازمانی برای این سازمان فارغ از رتبه کسب شده، به عنوان مبنا و اساس حرکت سازمان به سمت تعالی بوده و معیارهای تعالی را پشتیبانی کند.

مهرداد عموئی، ارزیاب ارشد تیم بررسی اظهارنامه تعالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز در این باره گفت: در سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدامات خوبی در حوزه‌ های مختلف مدیریت فضای سبز انجام شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه ایستگاه تحقیقاتی محمودآباد جهت تحقیق بر روی گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی شهر اصفهان و تولید انبوه آنها، استقرار و توسعه سیستم آماری فضای سبز، ارائه آموزش‌های تخصصی به پیمانکاران و کارشناسان، تدوین و ابلاغ دستور العمل های فنی برای نگهداری و توسعه فضای سبز، تعریف و اجرای طرح های تحقیقاتی، پایش مصرف آب، استفاده از پساب و کنترل مصرف سموم شیمیایی و استفاده از سموم گیاهی از جمله اقدامات ارزشمند است.

ارزیاب ارشد تیم بررسی اظهارنامه تعالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: طی ارزیابی انجام شده از این سازمان بر اساس مدل تعالی سازمانی، زمینه های قابل بهبود نیز وجود دارد که می بایست در تدوین سیاست های آینده مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به مفاهیم بنیادین در اجرای الگوی تعالی سازمانی، اظهار کرد: مواردی مانند اخلاق مداری، ارزش افزایی برای مشتریان، ایجاد مشارکت های اثربخش، تاب آوری و کسب نتایج پایدار، یادگیری، بهبود و نوآوری از جمله مفاهیم اساسی در زمینه تعالی سازمانی است که ارتقای آن می‌تواند این فرآیند را سرعت و بهبود ببخشد.

کد خبر 391321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.