اجرای بیش از ۱۵ عنوان برنامه شهروندی در نیمه نخست سال

رییس اداره توسعه فرهنگی شهرداری اصفهان از اجرای ۱۵ برنامه شهروندی در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برنامه‌های اداره توسعه فرهنگی در قالب‌های تبلیغات شهری، تولید محصولات فرهنگی و برنامه‌های اجرایی است.

وی افزود: برنامه محله عمودی از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره است که در تابستان امسال در چندین مجتمع مسکونی اصفهان با بیش از ۱۰۰ خانوار اجرا خواهد شد.

رییس اداره توسعه فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های اجرا شده در این مجتمع‌ها شامل آموزش‌ فوریت‌های پزشکی، ایمنی، آشنایی شهروندان با مخاطرات شبکه‌های مجازی و دیگر موضوعات شهروندی است.

وی ادامه داد: ساکنان در مجتمع های مسکونی با معضلات و مشکلاتی خاصی روبه رو هستند که در برنامه محله‌های عمودی سعی شد برای رفع آنها با استفاده از شیوه‌های آموزشی مختلف، فرهنگسازی کنیم.

رضایی برگزاری مسابقه «شهر یادت نره» را از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره شهروندی عنوان کرد و افزود: در این برنامه که از ۱۶ تا ۲۱ مردادماه در باغ نور اجرا شد، با اجرای استند آپ کمدی، نمایش رادیویی، ترانه‌های کودکانه، میان برنامه‌های طنز علاوه بر ایجاد برنامه‌ای شاد برای شهروندان به آموزش مسائل شهروندی نیز پرداخته شد.

وی با بیان اینکه کودکان تاثیرپذیرترین گروه جامعه و مخاطبان اصلی به شمار می‌روند، افزود: همزمان با اجرای این برنامه مسابقه‌ای ویژه کودکان در پارک‌های ترافیک سطح شهر اجرا شد تا قوانین راهنمایی و رانندگی را به این گروه تاثیر پذیر جامعه آموزش دهیم.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به تولید محصولات فرهنگی که در نیمه نخست امسال انجام شده است، اظهار کرد: کتاب شهر، نشریه ترانه‌های «شهر» و «شهر بخیر» از تولیداتی است که توسط این اداره تولید و بین شهروندان توزیع شده است.

وی افزود: تبلیغات شهری در شش ماه نخست با موضوعاتی همچون ترک اعتیاد، راه‌های شاد زیستن، تفکیک زباله، کنترل فشار خون، طعم کودکی، فضای مجازی و پیام کربلا هر دو هفته یکبار بر پشت تابلوهای راهنمایی و رانندگی سطح شهر نصب شد.

رضایی خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه آموزشی داستان نویسی، اجرای برنامه کلاس شهر در پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان، نصب سفر مطالعه در اتوبوس‌های شهری و رونمایی فرهنگنامه شهروندی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط این اداره در شش ماه نخست انجام شد.

وی گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تولیدات فرهنگی و برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان می‌توانند با شماره ۶۱-۳۴۴۶۷۳۶۰ تماس بگیرند و یا به وب سایت shahrvandi-isf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 391320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.