فعالیت ۵ آتش‌نشان زن در کرمانشاه

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه بر اساس استانداردها حداقل به ۳۰۰ نفر نیروی جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفتم مهر ماه به دلیل شهید شدن تعدادی از آتش‌نشانان در پالایشگاه آبادان که توسط دشمن بمباران شده بود و برای تقدیر از رشادت‌های آتش‌نشانان با عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

حدود ۲۰ سال پس از این اتفاق بمبباران پالایشگاه یعنی در سال ۷۹ ستاد هماهنگی امور ایمنی آتش‌نشانی کشور پیشنهاد داد تا به بهانه این اتفاق، هفتم مهر به عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را تصویب کرد.

به همین بهانه خبرنگار ایمنا، گفت‌وگویی با غلامرضا رضایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه داشته است که در ادامه می‌خوانید:

چند ایستگاه آتش‌نشانی در کرمانشاه است؟

در حال حاضر ۱۱ ایستگاه ثابت در سطح شهر کرمانشاه مشغول خدمت‌رسانی هستند که البته از این تعداد، یک ایستگاه به دلیل کمبود نیروی انسانی غیرفعال است؛ تجهیزاتی که در سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه وجود دارد همه به روز و از استانداردهای لازم برخوردار است.

تعداد نیروهای شاغل در سازمان چند نفر هستند؟

سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه از ۱۶۳ نفر نیروی عملیاتی و ۲۷ نفر نیروی ستاد برخوردار است. با توجه به جمعیت بالا و توسعه فضای شهری و شهرک‌های تابعه شهر کرمانشاه و بر اساس استانداردهای موجود حداقل به تعداد ۳۰۰ نفر نیروی جدید در سازمان نیاز است.

فاصله زمانی رسیدن نیروها به محل حادثه چقدر است؟

در حال حاضر فاصله زمانی رسیدن ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه حدود سه دقیقه و ۳۰ ثانیه الی پنج دقیقه متوسط است که نیروهای نزدیکترین ایستگاه به محل وقوع حادثه اعزام می‌شوند.

آیا در سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه، آتش‌نشان زن هم فعالیت می‌کند؟ شرایط اعزام آن‌ها به محل حادثه چگونه است؟

در سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه پنج نیروی زن فعالیت دارد که در مواقع لزوم و حوادثی که در استخرها، سالن‌های ورزشی و ... که نیاز به نیروی زن است اعزام می‌شوند. استخدام و به‌کارگیری آتش‌نشان زن بر اساس نیازسنجی و احداث ایستگاه بانوان و تصمیم مسئولان ارشد استان و شهرداری است.

در زمینه آموزش‌های شهروندی و کاهش حوادث چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

تاکنون به ۱۸ هزار شهروند و دانش‌آموزان مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش، آموزش‌های مقدماتی شهروندی و نکات ایمنی آموزش داده شده است که در کاهش بروز حوادث تاثیر زیادی داشته است.

در شش ماه نخست امسال چند نفر در کرمانشاه بر اثر حوادث آتش‌سوزی فوت شدند؟

تعداد کل ماموریت‌های اعلام شده به مرکز فوریت‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی، ۲۸۳۶ مورد بوده که ۱۹۷۰ مورد آتش‌سوزی و ۸۶۶ مورد هم امداد و نجات بوده که از این تعداد حادثه ۳۷ نفر فوتی، ۱۸۲ نفر مجروح و ۸۱۳ نفر نجات یافته داشته‌ایم.

چه طرح‌هایی برای شش ماه آینده در نظر دارید؟

بازدید از اماکن عمومی و ساختمان‌های بلند مرتبه، بازدید از سطح شهر و بافت‌های فرسوده شهر، شناسایی و بررسی نقاط غیرایمن و پرخطر و اعلام به مراجع ذی‌صلاح، آموزش حین خدمت پرسنل سازمان، پیگیری استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید از جمله مواردی است که تا پایان سال در نظر داریم به انجام رسانیم.

کد خبر 391314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.