نصراصفهانی: نیاز به احساس امنیت در شهر ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز به احساس امنیت و برقراری امنیت در شهر بسیار ضروری است و باید شرایطی فراهم شود که شهروندان در همه جای اصفهان احساس تعلق و در آبادانی آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در آیین بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی کوی میلاد (شماره۲۵) که با حضور مدیران شهری، رییس و اعضای اسلامی شورای شهر، پدر شهید اکبری از شهیدان مدافع امنیت و جمعی از شهروندان برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر سه وظیفه مهم برعهده دارد که شامل انتخاب شهردار، تصویب بودجه سالانه و نظارت برعملکرد شهرداری های مناطق و سازمان های وابسته است.

وی افزود: مأموریت اول در دوسال قبل با بررسی صلاحیت بیش از ۴۰ نفر از افراد توانمند و فرهیخته انجام شد که اعضاء شورای پنجم به انتخاب « نوروزی» به عنوان شهردار اصفهان رأی دادند و امروز از این انتخاب بسیار خوشحال هستیم که سکان شهر در دست عزیزی قرار گرفته که امور شهر را به خوبی پیش برد است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مأموریت دوم شورا ادامه داد: مأموریت دوم تصویب بودجه سالانه است که توسط شهرداری تدوین و تصویب آن به نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر سپرده شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری خوبی بین مدیریت شهری و شورا وجود دارد به طوریکه بررسی بودجه در جلسات تلفیق و علنی شورا با حداقل تغییر به تصویب می رسد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته یکی از بخش هایی که مورد توجه ویژه مدیریت شهری قرار گرفته، آتش نشانی بوده چرا که بخش عمده ای از ایجاد امنیت در شهر به فعالیت این سازمان باز می گردد.

تصویب بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی آتش نشانی

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز به همین میزان بودجه برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان توسط شهرداری تدوین و از سوی شورای شهر مورد تصویب قرار گرفته است، گفت: مأموریت مهم ما این است که هرکجا اجازه بلندمرتبه سازی می دهیم مأمور هستیم نیازهای مردمی که قرار است در این مجموعه ها ساکن شوند را مورد توجه قرار دهیم که از جمله این نیازها تأمین ایمنی مردم است که تحت عنوان ایستگاه های آتش نشانی احداث می شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیاز احساس امنیت و برقراری آن در شهر ضروری است، گفت: مأموریت سوم شورای شهر نظارت بر مصوبات شورا است که توسط شهرداری به شورا ارائه می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که تمام پروژه هایی که در شهر اجرا می شود دارای مصوبه باشد و حق و حقوق مردم در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد همچنین شاهد توزیع خدمات به شکل مطلوب در مناطق ۱۵ گانه شهر باشیم.

نصراصفهانی یادآور شد: در دوسال گذشته این مأموریت های شورای شهر با شدت بیشتری دنبال شده است.

شرایط لذت بردن شهروندان فراهم می شود

وی با بیان اینکه باید نقد و انتقادها را در شهر کاهش داده و شرایط لذت بردن را برای مردم فراهم کنیم، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که هرشهروندی هر نقطه ای از شهر را برای سکونت انتخاب می کند، احساس تعلق و مشارکت داشته باشد و احساس کند منطقه محل سکونت خود از بهترین نقاط شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروز مردم باید به مدیریت شهری کمک کنند و البته مدیریت شهری براین باور است که هرکجا حضور مردم پررنگ بوده بیشترین بهره را برده است؛ پس تا جاییکه ممکن است مشارکت پرسروصدا باشد و شکل انتقاد به خود بگیرد، مدیریت شهری در راستای توسعه و آبادانی شهر گام برمی دارد.

وی خطاب به شهروندان حاضر در این مراسم گفت: پیشنهادات و انتقادات و توصیه های شما را می پذیریم زیرا معتقدیم مشارکت شما به توسعه و تعالی شهر می انجامد.

نصراصفهانی تصریح کرد: مردم همراهان امین برای مدیریت شهری هستند از این رو از مشارکت آن ها در امور شهر تشکر می کنیم.

کد خبر 391292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.