پیروزی مقتدرانه ایران مقابل عراق

تیم ملی هندبال ایران در رقابت های چهارجانبه اصفهان با نتیجه ۳۱ بر ۲۰ تیم ملی عراق را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین مسابقه از تورنمنت هندبال اصفهان عصر امروز _ششم مهرماه_ بین تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران و تیم ملی هندبال بزرگسالان عراق در خانه هندبال اصفهان برگزار شد. این دیدار در نهایت با نتیجه ۳۱ بر ۲۰ به سود ایران پایان رسید و گزارش بازی به شرح زیر است:

بازیکنان تیم ملی ایران: سلامان بربط، یونس آثاری، جلال کیانی، امیرکاظمی، شهاب صادق زاده، محمدامین فرهادی، وحید مسعودی، محمد سیاوشی، علی رحیمی، مهران حسینی، محمدرضا اورعی، مجتبی حیدرپور، محمدعلی قاسمی، فرزاد رستمی، میلاد قلندری، امیر سرپوشی و رضا شجاعی.

سرمربی: علیرضا حبیبی

بازیکنان تیم ملی عراق: احمد مالک، بلال حسن، حسین بن حمزه، منتظر ناظم، کرار کاظم، احمد کارق، حسین خالد، احمد قالی، مهند عادل، علی عبدالرضا، جاسم قصاب، ساجد عبدالرضا، محمد صاحب، میثم اوده و محمد علی.

سرمربی: کاظم کامل

شرح بازی:

نیمه اول( ایران ۱۱_ عراق ۹): در ابتدا بازی عراق صاحب توپ و میدان بود و توانست به یک ضربه پنالتی نیز برسد، اما این ضربه از دست رفت و ضد حمله آن در سوی دیگر زمین تبدیل به اولین گل بازی برای ایران شد. چهار گل بازی را نیز ایران بر روی ضد حملات دیگر به ثمر رساند تا همان ابتدای کار اختلاف به پنج امتیاز برسد. عراقی ها در حالی که پنج بر صفر عقب بودند بالاخره در دقیقه ششم بازی به خود آمدند و اولین گل را وارد دروازه ایران کردند.

در ادامه ایران برتری نسبی داشت و موقعیت های بهتری خلق کرد، اما این عراق بود که در دقیقه ۱۰ گل دوم را به ثمر رساند تا اختلاف به سه امتیاز کاهش یابد. لو رفتن توپ در زمین عراق تبدیل به ضد حمله ای علیه ایران و گل سوم عراق شد. این تیم عراق بود که در ادامه نمایش بهتری داشت و با زدن گل چهارم اختلاف را به حداقل رساند.

در دقیقه ۱۴ ایران بالاخره طلسم را شکاند و گل ششم روی ضربه زیبای بربط به ثمر رسید. با اشتباه دروازه بان ایران و از دست رفتن توپ در بیرون محوطه جریمه عراق به گل پنجم رسید تا مسابقه شش بر پنج به سود ایران دنبال شود. در دقیقه ۲۰ بازی خطای بازیکن ایران یک پنالتی را تقدیم عراق کرد و با به ثمر نشستن این موقعیت بازی شش بر شش برابر شد.

ضربه زاویه بسته و زیبا سلامان بربط برتری را بار دیگر به ایران داد. در پنج دقیقه پایانی این نیمه بازی پایاپای دنبال می شد و هرگل از ایران با جوابی از عراقی ها همراه بود. با این حال گل لحظه آخر ایران برتری دو امتیازی را از آن تیم ملی کشورمان کرد.

نیمه دوم (ایران۳۱ _ عراق۲۰ ): اولین گل این نیمه را محمدعلی قاسمی در دقیقه ۹ برای ایران به ثمر رساند که با جواب سریع عراقی ها روبرو شد و اختلاف تیم ها همان دو امتیاز باقی ماند. شوت دقیق و سرکش مهران حسینی به گوشه دروازه عراق رفت تا بازی ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران دنبال شود. جلال کیانی ستاره ایران در این دیدار گل ۱۴ را به ثمر رساند.

ایران این نیمه را نیز مانند نیمه اول پر قدرت آغاز کرد و شش امتیاز پیش افتاد. شوت عوده بالاخره عراق را در این نیمه به گل رساند، اما تنها چند ثانیه بعد ایران گل بعدی را به تور دروازه عراق چسباند. محمد سیاوشی، سنگربان ایران با واکنش های خود، مانع کاهش اختلاف گل دو تیم شد.

در ادامه این نیمه ایران عقب نشست و با دادن توپ به عراق منتظر ضد حمله ها شد. دفاع مستحکم ایران به هدف خود رسید و علی رغم اینکه اجازه نداد شوت های عراقی ها تور دروازه را لمس کند، با استفاده از ضد حملات اختلاف را افزایش داد.

این نیمه بسیار پرسرعت و پرگل دنبال شد و ایران با بازی منطقی اختلاف زیادی با تیم ملی هندبال عراق ایجاد کرد. در نهایت این نیمه با درخشش ستارگانی چون سیاوشی، کاظمی و قاسمی به سود ایران به پایان رسید.

حواشی:

*در روزی که استقبال خوبی از بازی شده بود ظرفیت سالن خانه هندبال اصفهان کامل شد و نیمی از تماشاگران را بانوان تشکیل می دادند.

*در ابتدای بازی بازیکنان دو نیم خوش و بش گرمی با هم داشتند.

*خطایی که داور در دقیقه هشت بازی به سود ایران گرفت با اعتراض شدید بازیکنان و نیمکت نشینان عراق همراه شد.

*در زمین مسابقه این بازی فراتر از یک بازی دوستانه برای دو تیم بود و خطاهای زیاد و کری خوانی بازیکنان در میدان نیز همین مسئله را نشان می داد.

*جلال کیانی از ایران دچار مصدومیت و با کمک بازیکن عراقی از زمین خارج شد.

*اخراج دو بازیکن عراق اعتراض شدید سرمربی عراقی ها را به دنبال داشت و داور برای پایان اعتراضات محبور شد به سرمربی تیم ملی عراق کارت زرد نشان دهد.

تورنمنت چهارجانبه هندبال اصفهان با حضور چهار تیم، هندبال مردان بزرگسال، هندبال جوانان، باشگاه فولاد و تیم ملی عراق برگزار شد. این رقابت از برنامه های تدارکاتی تیم ملی کشورمان برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ است.

کد خبر 391289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.