اصلاح طلبان را به هیچ مسجدی راه نمی دهند/ "فاو" از دست رفت

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

از دست دادن فاو 

سردار عزلتی مقدم، معاون پیشین دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب سیاسی با اشاره به ماجرای بازپس گیری فاو در سال ۶۷ اظهارا کرد : خبر ندارم که چه کسی این را به فرمانده سپاه پیشنهاد داد. اما در جلسه ای بین آقای محسن رضایی فرمانده سپاه با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فرمانده جنگ – که سه ساعت طول کشید و نوار آن هم ضبط و پیاده شده است – آقای رضایی تلاش می کند آقای هاشمی را توجیه کند که ما باید برویم به غرب کشور و با عراق بجنگیم. آقای هاشمی مخالفت می کند و می گوید ما باید سرنوشت جنگ را در همین جنوب  رقم بزنیم؛ موقعیت جنوب است که تعیین می کند جنگ باید به چه سرنوشتی دچار شود؛ ما در غرب چیزی نداریم. آقای رضایی اصرار می کند و آقای هاشمی بسیار با دلیل و منطق  به ایشان می گوید موافق نیستم. اما در نهایت آقای رضایی می گوید که من نیروها را فرستاده ام. یعنی او بدون اجازه آقای هاشمی که فرمانده جنگ بود نیروها را به آنجا اعزام کرده بود. آقای هاشمی می گوید خب پس اگر این کار را کرده اید که هیچ.آقای رضایی هم به اقای روحانی گفته بود اگر عراق از بمب اتم هم استفاده کند نمی تواند فاو را بگیرد. آقای رضایی که انسان خائنی نبود؛ او هم فکر می کرد چنین شرایطی را داریم. به هرحال اینجا یک گپی هست که می شود وارد شد و پرسید چرا به غرب رفتید و به تنهایی تصمیم گرفتید که به این نتیجه رسید؟ البته آقای هاشمی خیلی بزرگوارانه با سپاه برخورد کرد.

انتقاد سلیمی‌نمین از حمله پایداری‌ها به لاریجانی: گستاخی هنر نیست

عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران  چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به تندروی برخی نمایندگان نزدیک به پایداری اظهارکرد: "کمترین انتظار ما از نمایندگان مجلس حفظ حرمت خانه ملت هم در عرصه سیاسی و هم در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. اگر نمایندگان حرمت جایگاه رفیع ریاست مجلس را حفظ نکنند بنابراین الگوی مناسبی برای جامعه نخواهند بود. ما در مجلس می‌توانیم با صراحت صحبت کنیم اما این امر با توهین متمایز است. ما نباید به دلیل توهین  و تخریب دیگران به خود ببالیم، این دسته از اعمال از عهده هر کسی بر می‌آید اما با استدلال نقد کردن کار هر کسی نیست. من این نوع از برخوردها را به هیچ وجه نمی‌پسندم چراکه شایسته افرادی که مدعی تعهد به نظرات خاصی هستند، نیست. اکنون بین جریانات سیاسی به‌جای اینکه منطق حاکم باشد، برخوردهای تخریبی وجود دارد.

این ناشی از کم تحملی برخی از سیاستمداران است که دارای ظرف وجودی کوچکی هستند، لذا بلافاصله دست به دامان پرخاشگری می‌شوند. این به ضعف وجودی افراد بازمی‌گردد. افراد حتی در مورد جلسات هماهنگی سران قوا که البته براساس ضرورت کشور شکل گرفته است نیز می‌توانند انتقاد کنند. البته باید نقدها محترمانه و مستدل باشند . با بکارگیری این شیوه‌ها هیچ دستاوردی عاید جامعه نخواهد شد. متاسفانه ادبیات بسیار پرخاشگرانه‌ای که امروز در بین جریانات سیاسی دیده می‌شود و این دست از هتک حرمت‌ها به دستاویز برخی بدل شده است.

ما باید یاد بگیریم که نقد طرف مقابل به‌مثابه هتک نیست بلکه به معنای اصلاح و اقناع طرف مقابل است. بنابراین نقد یک فرد یا دستگاه باید با حفظ حرمت‌ها انجام شود. از این رو زمانی که در نقد از ادبیات مناسب و محترمانه استفاده می‌شود، تاثیرگذاری نیز افزایش می‌یابد. البته در مواردی هدف نیل به منافع حزبی و گروهی قرار می‌گیرد که طبیعی است در این دیدگاه، تخریب طرف مقابل اصل قرار بگیرد که امروز نیز شاهد ترویج این نوع برخوردها هستیم. اما اصلاح نه تنها با تخریب انجام نمی‌شود بلکه دشوارتر نیز خواهد شد."

اصلاح‌طلبان را به هیچ مسجدی راه نمی‌دهند

 عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس، با انتقاد از تخریب مجلس و فراکسیون امید، گفت: امسال سال انتخابات است و باید منتظر تخریب بیشتر اصلاح‌طلبان بود. جناح مقابل به نحوی رفتار می‌کند که مردم تحریک شوند، اما در این شرایط مردم به اصلاح‌طلبان رأی می‌دهند. اصولگرایان با بحث‌هایی که مطرح می‌کنند به نحوی گل به خودی می‌زنند. اصولاً در محفل‌هایی تصمیماتی می‌گیرند و به‌ وسیله‌ روحانیونی مانند آقای پناهیان یا مداحان بی‌سوادی که محرم را بهانه قرار می‌دهند، می‌خواهند مجلس را تضعیف کنند و فکر می‌کنند که با تضعیف مجلس، به خصوص اصلاح‌طلبان و لیست امید، مردم به آنها روی می‌آورند. این نماینده مجلس تاکید کرد: در مجلس قبلی حداقل رأی نمایندگان تهران ۱۶۰ هزار رأی بوده و ما در مجلس دهم، بیش از یک‌ میلیون رأی آوردیم. آنها فکر می‌کنند که اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، قاعدتاً جناح راست و تندروها رأی می‌آورند. اما به نظر بنده با تخریب‌هایی که انجام می‌شود مردم دیگر قسم حضرت عباس را باور نخواهند کرد، بلکه دم خروس را باور می‌کنند و قطعاً به ما -اصلاح‌طلبان- رأی می‌دهند.

هاشم‌زایی عنوان کرد: اگر اوضاع به همین شکل پیش برود، ممکن است ما در شهرهای بزرگ رأی کسب نکنیم. اما دوستان اصولگرا در این ۴۰ سال به نحوی پیش رفته‌اند که دیگر مردم صداقت آنها را باور نمی‌کنند. بنابراین به نظر می‌رسد جو به شکلی پیش خواهد رفت که مردم به اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد.

او با گفتن اینکه در آستانه انتخابات اصلاح‌طلبان را به مسجد هم راه نمی‌دهند، تاکید کرد: هرچه به انتخابات مجلس یازدهم نزدیک می‌شویم تخریب اصلاح‌طلبان بیشتر می‌شود. نزدیک انتخابات ما را در هیچ مسجدی راه نمی‌دهند، ائمه جمعه و مداحان علیه جریان اصلاح‌طلبی بسیج می‌شوند و برای مردم ذهنیتی شکل می‌گیرد، به همین دلیل مردم پای صندوق‌های رأی می‌آیند و به اصلاح‌طلبان رأی می‌دهند. و نتیجه عکس سناریوهایی می‌شود که جریان رقیب می‌نویسد.

کد خبر 391283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.