افزایش خودکشی نظامیان ارتش آمریکا

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.


به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

لاوروف: مادرم به من آموخته پیام‌های دیگران را نخوانم

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، انتشار گفت‌وگوهای دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امری "ناشایست" خواهد بود.

لاوروف در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: در مورد متن گفت‌وگوهای تلفنی باید بگویم، وقتی مادرم من را تربیت می‌کرد، به من می‌گفت خواندن نامه‌های دیگران "کاری نادرست" است. این کاری ناشایست است. این مساله مربوط به رفتار دیپلماتیک دو فردی است که ملتشان آن‌ها را انتخاب کرده و باید میزان خاصی از رازداری را داشته باشند.

افزایش بی‌سابقه خودکشی در میان نظامیان ارتش آمریکا

 بر اساس اطلاعاتی که پنتاگون منتشر کرده در یگان‌های ارتش آمریکا شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی و یگان تفنگداران این ارتش موضوع خودکشی در میان نیروهای در حال خدمت فعال به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است اما در این میان نیروی هوایی آمریکا استثنایی بوده که در آن میزان خودکشی نظامیان کاهش نشان داده است. با این حال نیروی هوایی آمریکا در تابستان امسال به رغم مشاهده روند کاهشی خودکشی میان نیروهایش از واحدهای خود خواست برای مدت یک روز مرخص باشند تا به مساله خودکشی‌ها رسیدگی شود. ژنرال دیوید گلدفاین، رییس ستاد نیروی هوایی آمریکا در این خصوص گفت: این خودکشی‌ها حکم دشمنی را برای ارتش ما دارند که بیشتر از هر دشمن دیگری در دنیا جان نظامیان نیروی هوایی ما را می‌گیرند. این آمار جدید بعد از آن منتشر شدند که نیروی دریایی آمریکا چند روز پیش خبر داد که سه تن از نظامیان‌اش که در کشتی جنگی یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش خدمت می‌کردند همگی در عرض تن‌ها یک هفته با خودکشی جانشان را از دست دادند. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا شدیدا از بابت این خودکشی‌ها اظهار نارضایتی کرد و گفت:‌ ای کاش می‌توانستم بگویم برای جلوگیری از خودکشی‌های بیشتر در آینده در نیروهای مسلح کشورمان ما یک پاسخ داریم اما ما پاسخی نداریم و گرفتار وضعیتی شده‌ایم که برخی آن را اپیدمی ملی خودکشی در میان جوانان کشورمان می‌خوانند. بنابه داده‌های پنتاگون تعداد خودکشی‌ها در کلیت ارتش آمریکا در حالی که در سال ۲۰۱۷، ۵۱۱ مورد بوده در سال ۲۰۱۸ با شش درصد افزایش به ۵۴۱ مورد رسیده است.گروهی که با بیشترین ریسک خودکشی مواجه هستند مردان جوان بوده و دست کم ۶۰ درصد مواقع این گروه سلاح گرم را برای شیوه خودکشی انتخاب می‌کنند. در عین حال در نیروی زمینی ارتش آمریکا خودکشی‌ها از ۱۱۴ مورد در ۲۰۱۷ با حدود ۲۲ درصد افزایش به ۱۳۹ مورد در ۲۰۱۸ رسیده است. به همین ترتیب در یگان تفنگداران دریایی تعداد خودکشی‌ها از ۴۳مورد در سال ۲۰۱۷ با افزایش تقریبا ۳۵ درصدی به ۵۸ مورد در سال ۲۰۱۸ رسیده است و در نیروی دریایی هم این تعداد خودکشی‌ها از ۶۵ مورد در ۲۰۱۷ با کمتر از پنج درصد افزایش به ۶۸ مورد در ۲۰۱۸ افزایش یافته است. 

پنتاگون: تاخیر در ارسال کمک نظامی به اوکراین تاثیری بر امنیت ملی آمریکا نگذاشته است

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در آستانه دیدار با همتای نروژی خود در پنتاگون به خبرنگاران گفت: تاخیر در ارسال این کمک نظامی در هیچ زمانی بر امنیت ملی آمریکا تاثیر نگذاشته است. موضوع این کمک نظامی در مرکز رسوایی قرار دارد که شامل ادعاهای افشاگری است دال بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منظور تحت فشار گذاشتن اوکراین برای انجام تحقیقات از هانتر بایدن، پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ میلادی، ارسال این کمک نظامی را متوقف کرده است. قانون‌گذاران دموکرات روند رسمی استیضاح ترامپ را بر مبنای ادعاهای این افشاگر دال بر اینکه ترامپ قصد داشته از این کمک نظامی به عنوان اهرم فشاری برای بی‌اعتبار ساختن بایدن استفاده کند، آغاز کرده‌اند. اسپر تا کنون درخصوص این موضوع سکوت کرده و به خبرنگاران گفته بود که تلاش می‌کند وزارت دفاع را از سیاست دور نگه دارد. با این حال دموکرات‌های سنا روز چهارشنبه از پنتاگون خواستند به این موضوع رسیدگی کند و از بازوی نظارتی وزارت دفاع درخواست کردند تا در خصوص این تاخیر تحقیقاتی انجام دهد. اسپر روز جمعه اعلام کرد که پنتاگون اطلاعاتی را که قانون گذاران در این خصوص می‌خواهند برایشان فراهم خواهد کرد.

کلینتون: ترامپ می‌داند که ریاست‌جمهوری را دزدیده است

هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتیدونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ او را رئیس‌جمهور نامشروع این کشور نامید. کلینتون وزیر امور خارجه دولت قبلی آمریکا، در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» شرح داد:‌ «معتقدم او (ترامپ) می‌داند که تاکتیک‌های مختلفی که [برای جمع کردن رأی استفاده کرد] از سرکوب رأی‌دهندگان و پاک‌سازی آراء تا هک کردن و داستان‌ پردازی‌های نادرست از جمله دلایلی هستند که نتیجه انتخابات به آن شکل رقم خورد». کلینتون باخت انتخاباتی خود را با داشتن ۶۶ میلیون معرفی‌نامه برای به‌دست آوردن یک شغل و رد شدن در مصاحبه شغلی به‌خاطر فردی فاسد مقایسه کرد. وی همچنین از انجام تحقیقات در راستای استیضاح ترامپ حمایت کرد. کلینتون در ادامه گفت خود ترامپ هم می‌داند در سطح یک رئیس‌جمهور نیست و ریاست‌جمهوری را از او «دزدیده است». همچنین کلینتون تلاش ترامپ برای داستان‌ پردازی‌های منفی علیه «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی را با آنچه علیه وی انجام داد مقایسه کرد که «ظالمانه‌ترین حرف‌های منفی» را علیه او بیان کرده بود.  کلینتون درباره پرونده اوکراین‌ گیت گفت: «زمانی که رئیس‌جمهور ایالات متحده که سوگنده خورده از قانون اساسی حفاظت و دفاع کند، از جایگاه خود برای اخاذی از کشوری خارجی در جهت اهداف سیاسی استفاده می‌کند، دقیقاً همان چیزی است بنیان‌گذاران [آمریکا] از آن نگران بودند».

مخالفت پارلمان سوئیس با ممنوعیت حجاب در این کشور

 پارلمان سوئیس در برن با ۳۴ رأی منفی در برابر ۹ رأی مثبت و دو رأی ممتنع ابتکار عمومی (جمع‌آوری امضا از صاحبان حق رای) با عنوان "آری به ممنوعیت حجاب" را رد کرد. در مقابل، پیشنهادی که توسط شورای فدرال (دولت) مطرح شده و مخالف این ابتکار عمومی بود با ۳۵ رأی مثبت، هشت رأی منفی و دو رأی ممتنع پذیرفته شد. بر اساس پیشنهاد قبول شده، هرگاه هویت شخصی مورد سؤال قرار گیرد، آن شخص باید چهره‌اش را نشان دهد. در ابتکار عمومی یاد شده موضوع بر سر آن بود که در سراسر سوئیس کسی دیگر اجازه پوشاندن صورتش را نداشته باشد. در نتیجه، این قانون در صورت تصویب شامل مسلمانانی می‌شد که در سوئیس به سر می‌برند و صورتشان را با نقاب و روبنده و برقع می‌پوشانند، گردشگرانی که صورتشان را می‌پوشانند و نیز تظاهرکنندگان و شورشیانی که سر و صورتشان را با پارچه یا پوشاکی مستتر می‌سازند. این ابتکار عمومی پوشاندن صورت در رابطه با مراسم و آیین‌های سنتی را مستثنی کرده بود. شورای فدرال، یعنی دولت سوئیس، می‌خواهد با پیشنهادش تغییراتی را به وجود آورد که افراطی نباشند. برای نمونه قرار است در قوانین جزایی سوئیس این اصل گنجانده شود که هیچ کس اجازه نداشته باشد کس دیگری را مجبور کند حجاب صورتش را بردارد. افزون بر این، قرار است استفاده از روبنده و دیگر انواع حجاب در موقع ارتباط با مقامات ممنوع شود. برای مثال زنان مسلمانی که صورتشان را پوشانده‌اند باید در برخورد با مقامات اداره خارجیان در سوئیس چهره‌شان را نمایان سازند و اگر چنین نکنند باید جریمه نقدی بپردازند. خانم کارین کلرزوتر، وزیر دادگستری سوئیس، در بحثی که در زمینه حجاب در این کشور در جریان بود گفت که پوشاندن صورت توسط زنان به جامعه سوئیس نمی‌خورد و نشان‌دهنده طرز فکر بسیار محافظه‌کار و حتی افراطی اسلام است. بر عکس آن هم، "مقررات پوشش در تضاد با جامعه لیبرال ماست". وزیر دادگستری سوئیس گفت ممنوع کردن حجاب هم "علامت ضعف است". به نظر او، پیشنهادی که در برابر ابتکار عمومی "آری به ممنوعیت حجاب" مطرح شد و رأی آورد، می‌تواند مشکل را در جایی که لازم است حل کند. حجاب زنان مسلمان سال‌هاست موضوع بحث در سوئیس است. از ژوئیه ۲۰۱۶ در کانتون تسین و از آغاز سال ۲۰۱۹ در سنت گالن استفاده از برقع ممنوع است. تا کنون در تسین بیش از همه طرفداران شورشی فوتبال یا هاکی که صورتشان را می‌پوشانند مجبور بوده‌اند جریمه بپردازند. به ندرت زنانی که از برقع و روبنده استفاده می‌کنند جریمه شده‌اند.

کد خبر 391281

برچسب‌ها