۹۰ درصد متکدیان ارومیه غیربومی هستند

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۳۶۳ متکدی در ارومیه جمع‌آوری شده است که از این تعداد ۱۲۰ نفر خانم بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، امیر سحابی با بیان اینکه ۹۰ درصد متکدیان ارومیه غیربومی هستند، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۳۶۳ متکدی در این شهرستان جمع‌آوری شده است که از این تعداد ۱۲۰ نفر خانم بوده‌اند.

وی با درخواست از مردم مبنی بر اینکه آن‌ها هیچ‌گونه کمک مالی به متکدیان نداشته باشند، افزود: برای مثال با دستگیری یک متکدی در ارومیه مشخص شد که وی ۳۵۰ هزار تومان در طول یک روز درآمد داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه دستگاه‌های متولی برحسب وظیفه‌ به متکدیان واقعی کمک می‌کنند، تصریح کرد: برای مثال سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به هر کدام از این افراد که نیاز داشته باشند، شغل داده و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌کنند.

سحابی تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ نیرو در معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه مشغول به کار بوده که این آمار برابر با ۵۰ درصد نیروهای شهرداری است.

وی اضافه کرد: روزانه ۴۵۰ تن زباله از سطح شهرستان ارومیه توسط پاکبانان جمع‌آوری می‌شود که این اقدامات در روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورا چندین برابر می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه پنج نفر از پاکبانان ارومیه در یک سال گذشته بر اثر تصادف جان خود را حین خدمت از دست داده‌اند، اظهار کرد: همچنین تعدادی از این افراد نیز پس از تصادف دچار نقص عضو شده‌اند که همه این اتفاقات نشان‌دهنده سختی کار این پاکبانان بوده که نیازمند کمک همه مردم در تمیز نگه داشتن فضای شهرها است.

کد خبر 391274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.