انجام بیش از ۱۰ هزار عملیات موفق از سوی آتش نشانان شهر

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در یک سال اخبر بیش از ۱۰ هزارعملیات مهار حریق و حادثه توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان انجام شده است.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در بازدید از ایستگاه‌های آتش نشانی در شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: هفتم مهرماه روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی روز قدردانی از مقام انسان‌هایی است که برای نجات جان و مال مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه شغل آتش‌نشانی نیازمند عشق و علاقه به امر خدمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت شغل آتش‌نشانی، انسان‌های خاصی که دارای مشخصه فداکاری هستند حاضر به انتخاب این شغل می‌شوند.

امیری با بیان اینکه از مهرماه ۹۷ تا پایان مهرماه ۹۸ آمار حریق در شهر اصفهان ۲۵ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: مردم همواره قدردان جانفشانی‌های آتش‌نشانان هستند چرا که همیشه در صحنه‌های بحرانی و حوادث از نزدیک شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های آن‌ها بوده‌اند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با ۲۴ ایستگاه فعال و بیش از ۵۰۰ نیروی عملیانی به صورت شبانه‌روزی به شهروندان خدمت می‌کند، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر بیش از ۱۰ هزارعملیات مهار حریق و حادثه توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان انجام شده است.

امیری با اشاره به اینکه به مناسبت روز آتش نشانی، کلنگ‌ احداث ایستگاه های آتش نشانی جدید نیز زده خواهد شد، اظهار داشت: مطابق با چشم‌انداز تعریف شده در سال جاری احداث  ۵ ایستگاه آتش نشانی جدید در شهر اصفهان شروع می‌شود تا بتوان حوادث و بحران‌ها را با سرعت بیشتر و با کمترین میزان خسارات جانی و مالی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان همواره در بحران‌های بزرگ با تمام توان و از خودگذشتگی سربلند بیرون آمده‌اند، خاطرنشان کرد: حادثه آتش سوزی بازارچه توپخانه ۵۵ ارتش یکی از حوادثی بود که با ورود ۶۰ آتش نشان از ۱۷ ایستگاه به خوبی مدیریت شد و آتش بدون خسارات جانی به سرعت مهار شد.

معاون خدمت شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه رفع کمبودهای موجود در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: امسال بیش از ۳۰ دستگاه خودرو مورد نیاز سازمان آتش نشانی خریداری شده است و همچنین براساس دستورات و قوانین، نیروهای جدید استخدام خواهند شد.

امیری با بیان اینکه طرح جامع ایمنی بازار اصفهان نیازمند توجه و تدوین است ، تصریح کرد: وضعیت ایمنی بازار اصفهان باید در اولویت قرار گیرد و برای اینکه شاهد اتفاقات ناگواری همچون بازار تبریز در اصفهان نباشیم باید به سرعت با همکاری دستگاه‌های مربوطه اقدامات اجرایی انجام شود.

کد خبر 391271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.