مادری فرزند ۹ساله خود را به‌چاه انداخت/ کفش‌های قاچاق در مسیر اصفهان جاماند

توقیف یک هزار و ۵۸۴ جفت کفش خارجی قاچاق در اصفهان، ۶ کشته و زخمی بر اثر انفجار گاز در دهلران، محکومیت ۵ میلیاردی برای قاچاق سوخت یک شرکت صادراتی، زنگ خطر برای حقوق بازنشستگی و محافظت اجتماعی سالمندان و پیدا شدن پسر ۹ ساله در چاه پس از یک هفته عناوین بسته خبری اجتماعی ششم مهرماه ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: یکم مهرماه امسال ماموران انتظامی از خبری مبنی بر مفقود شدن یک کودک ۹ ساله در یکی از روستاهای توابع این شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران به مادر این پسربچه که گم شدن او را اعلام کرده بود مظنون و تحقیقات خود را آغاز کردند.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته، مادر این کودک به جرم خود اقرار و اعلام کرد کودک خود را به دلیل شیطنت و اذیت کردن در چاه انداخته است.

وی با بیان اینکه با تلاش ماموران انتظامی و اعلام ساکنان آن روستا کودک ۹ ساله در چاه کشف شد افزود: با کمک ماموران نیروی انتظامی و عوامل امدادی کودک زنده از چاه بیرون آورده شده و به بیمارستان اعزام و تحت درمان قرارگرفت.

زنگ خطر برای حقوق بازنشستگی و محافظت اجتماعی سالمندان

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به پنج اولویت اصلی سیاستگذاری و تحقیقات اجتماعی حوزه سالمندی،‌ گفت: متاسفانه بحث محافظت اجتماعی سالمندان در ایران بسیار کمرنگ است و این مساله ‌یک زنگ خطر در حوزه حمایت‌های اجتماعی است که برای ارتقای آن و حضور پررنگتر سالمندان در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

نسیبه زنجری با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی مناسب برای حوزه سالمندی با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت کشور جوان است اما در چشم انداز ۳۰ ساله در سال ۱۴۳۰ جمعیت سالمندان حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور را در بر خواهد گرفت و نیاز است که از امروز تدابیر سیاستگذاری رفاهی و برنامه‏ ریزی در سطح خرد و کلان انجام شود.

پوشش حقوق بازنشستگی در ایران ۲۶.۴ دهم درصد است

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های بین المللی پوشش حقوق بازنشستگی در ایران ۲۶.۴ دهم درصد است، خاطرنشان کرد: این مساله ‌یک زنگ خطر در حوزه حمایت‌های اجتماعی سالمندان است که برای ارتقای محافظت اجتماعی و حضور پررنگتر سالمندان در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

۵۰ درصد رشته‌های پزشکی آزاد خالی ماند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد از خالی ماندن ۵۰ درصد ظرفیت رشته های علوم پزشکی در مرحله اول ثبت نام خبر داد و گفت: قانونی وجود ندارد که بگوید دانشگاه آزاد حقی برای تکمیل ظرفیت ندارد.

محسن نفر با اشاره به تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی در این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به ثبت نامها، همچنان ۵۰ درصد ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد خالی مانده و دانشجویانی که در کنکور سراسری قبول شده اند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند.

کفش های قاچاق در مسیر اصفهان جا ماند

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از توقیف یک هزار و ۵۸۴ جفت کفش خارجی قاچاق در مسیر "اصفهان _ تهران " خبر داد و گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اجرای طرح ایست و بازرسی خودروهای عبوری در محور "اصفهان _ تهران" به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه رانندگان خودروها فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی برای بار خود بودند، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن ها بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات یک هزار و ۵۸۴ جفت انواع کفش های خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ ترکیان ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انفجار گاز در دهلران با یک کشته و ۵ مصدوم

صبح امروز بر اثر انفجار یک منزل مسکونی در شهر دهلران ۱ کشته و ۵ مصدوم برجای ماند. این انفجار مربوط به یک منزل در شهرک بعثت ردیف سوم بود که باعث تخریب کامل منزل و آسیب به منازل دیگر نیز شد.

به‌ گفته شاهدان عینی، این حادثه به‌علت نشت گاز و انفجار منزل مسکونی بوده یک پیرزن ۶۰ ساله بر اثر ریزش آوار فوت شده و ۵ نفر از ساکنین منازل اطراف مصدوم شده‌اند. این حادثه ساعت ۰۴:۵۰ صبح امروز در شهر دهلران رخ داد.

برای بهبود شرایط و زندگی معلمان تلاش می‌کنم

وزیر آموزش‌وپرورش یکی از مأموریت‌های خود در وزارت آموزش‌وپرورش را توجه به ارتقا وضعیت معلمان در کشور دانست و گفت: برای بهبود شرایط و زندگی معلمان تلاش می‌کنم.

محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح هم‌زمان ۷۲ مدرسه درمناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در مدرسه برکت شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، از آموزش‌وپرورش به‌عنوان فراگیرترین رسانه کشور یادکرد که با تمام ایران در پیوند است و هیچ رسانه دیگری چنین ظرفیتی را درکشور ندارد.

محکومیت ۵ میلیاردی برای قاچاق سوخت توسط یک شرکت صادراتی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۵ میلیاردی مدیرعامل یک شرکت صادراتی برای قاچاق سوخت خبر داد و گفت: این حکم قطعی شده است.

سید یاسر رایگانی  در این رابطه اظهار کرد: با گزارش گمرک ماهیرود در استان خراسان جنوبی، پرونده تخلف برای یک شرکت تشکیل و مورد در دستور کار یکی از شعب بدوی این استان قرار گرفت.

وی افزود: با مشخص شدن محلول بودن مقدار ۱۲۶ هزار و ۱۳۳ لیتر گازوئیل سوبسیددار در محموله‌های صادراتی، تخلف از سوی شعبه محرز اعلام و مدیرعامل این شرکت به پرداخت ۵ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم قطعی شده است.

اعلام نتایج سازمان سنجش بر اساس سوابق تحصیلی

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش کشور، در باره اعلام زمان نتایج بر اساس سوابق تحصیلی گفت: ۷ مهر امسال، جلسه‌ای تشکیل خواهد شد و برای اعلام نتایج تصمیم گیری می‌شود.

در این باره پیام‌هایی با این مضمون از دانشجویانی که خواستار آگاهی از زمان دقیق اعلام نتایج هستند به دست ما رسیده است که شهریه دانشگاه را پرداخت کرده اند و بلاتکلیف در انتظار دریافت اعلام نتایج هستند.

گیلان مسن‌ترین استان‌ کشور

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند سالمندی در کشور، گفت: بیشترین سهم سالمندی در کشور مربوط به استان گیلان و کمترین سهم سالمندی در استان سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی بر اساس آخرین آمار سال ٩٥؛ در سه دهه اخیر امید به زندگی در کشور از ٥٠ به ٧٠ سال رسیده؛ بصورتیکه امید به زندگی مردان ٦٠ تا ٦٤ سال ۲۱/۴ درصد و در زنان این گروه ۲۳/۴ درصد است.

وی افزود: در سال٩٥ نیز ۹/۲۸ درصد جمعیت کشور سالمند بودند که هم اکنون این آمار به ١٠ درصد رسیده؛ یعنی ۱۰ درصد جمعیت کشور بالای٦٠سال هستند.

رئیسی خاطر نشان کرد: تا ۳۰ سال آینده ٣٠ درصد جمعیت کشور سالمند هستند؛ یعنی از هر سه نفر یک نفر سالمند هستند. بیشترین سهم سالمندی در کشور مربوط به استان گیلان  و کمترین سهم سالمندی در استان سیستان و بلوچستان هستند. رشد جمعیت به سمت سالمندی در استان‌های البرز و مازندران  بالاست؛ یعنی رشد پیر شدن جمعیت‌شان زیاد است و در استان گیلان این رشد به نسبت دیگر استان‌ها بالاتر است.

رئیسی درباره توزیع سنی سالمندی در کشور خاطر نشان کرد: تعداد مردان سالمندی به ازای هر ١٠٠ زن سالمند ۹۷/۶ درصد است یعنی حدود ۲/۴ درصد تعداد مردان سالمند از زنان سالمند کمتر است.همچنین نرخ مشارکت سالمندان نیز گفت: این آمار ۱۲.۲ درصد است.۸۹ درصد مردان سالمند در ایران دارای ھمسر  و ۴۷ درصد زنان سالمند دارای ھمسر ھستند.

کد خبر 391269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.