عبور شاخص کل بورس از کانال ۳۲۰ هزار واحد امروز ۶ مهرماه

روند افزایشی شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده بود تا پایان معاملات روز ادامه داشت به طوری که این شاخص در نهایت با رشد بیش از پنج هزار واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا امروز شنبه _ششم مهرماه_ شاخص بورس تهران از کانال ۳۲۰ هزار واحد عبور کرد. شاخص هم وزن نیز با ۲۴۱۳ واحد افزایش به رقم ۹۳ هزار و ۹۶۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول به کانال ۲۳۲ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۴۹ هزار و ۵۲۲ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد ۴۲۴۷ واحد را ثبت کرد.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن چهار میلیارد و ۷۷۹ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۵۱۱ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از دو هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فولاد"، "اخابر" و "ومعادن" به ترتیب با ۷۴۳، ۲۶۵ و ۲۴۳ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "شبندر"، "شپنا" و "شیراز" به ترتیب با ۱۱۰، ۸۰ و ۳۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "خساپا" و "وبصادر"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند.

از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است، تدپیکس با افزایش ۵۶۱۴ واحد از کانال ۳۲۰ هزار واحد عبور و رکورد جدیدی ثبت کرد. به گفته کارشناسان ، تداوم ورود نقدینگی های جدید به بازار، عملکرد شرکت ها در شهریور ماه، سیگنال های جهانی و کاهش تنش های بین المللی عوامل تداوم رشد شاخص هستند.

کد خبر 391265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.