قطار بدون مسافر تبریز سه ماه آینده به ایستگاه ۱۸ می‌رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اجرای عملیات عمرانی خط یک قطار شهری تبریز طبق زمان‌بندی صورت گرفته خبر داد.

به گزارش ایمنا، مصطفی مولوی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر تبریز از پروژه خط یک قطار شهری تبریز، اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت در ایستگاه‌های مختلف فاز سه خط یک قطار شهری به صورت دو شیفته است و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز تلاش می‌کنیم تمامی ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال باشد.

وی ضمن تشریح فرایند اخذ اوراق مشارکت، افزود: تخصیص اعتبار به پروژه قطار شهری تبریز به صورت مرحله‌ای انجام می‌گیرد و تا به امروز از میزان اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در پروژه قطار شهری تبریز هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدن به زمان‌بندی مورد نظر برای اتمام پروژه خبر داد و گفت: طبق زمان‌بندی صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا سه ماه آینده قطار به صورت تستی به ایستگاه ۱۸ برسد.

رسیدن قطار به صورت آزمایشی به ایستگاه ۱۸ تا سه ماه آینده

رضا زائر، مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در طول ماه‌های گذشته از اتمام ریل‌گذاری در مسیر فاز سه خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته نزدیک به ۱۳کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در ایستگاه‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ عملیات خاکبرداری، فونداسیون و سقف اول انجام شده و این ایستگاه‌ها به صورت ایستگاه عبوری آماده عبور قطار هستند.

زائر از نصب شبکه بالاسری در ایستگاه‌های فاز سه خط یک خبر داد و افزود: شبکه بالاسری به جز ایستگاه ۱۶، نصب شده است و در سه ماه آینده این شبکه به صورت کامل تکمیل می‌شود.

مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه تصریح کرد: برای تامین توان نیز پست‌های مورد نیاز خریداری شده و تعدادی نصب و یا در حال نصب است.

وی با اشاره به اهداف پیش‌رو برای اتمام این پروژه، گفت: در سه ماه آینده به صورت تست قطار بدون مسافر به ایستگاه ۱۸ می‌رسد.

کد خبر 391260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.