ثبت‌نام مهاجرین عراقی متقاضی سفر اربعین آغاز شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان گفت: سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک زیر تا روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه به اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری واقع درمیدان استقلال (فلکه دانشگاه صنعتی) مراجعه نمایند.

مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،  در خصوص ثبت‌نام مهاجرین عراقی متقاضی سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین، اظهار کرد: سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک زیر تا روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه به اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری واقع درمیدان استقلال (فلکه دانشگاه صنعتی) مراجعه نمایند.

وی در خصوص مدارک برای این ثبت‌نام افزود: اصل مدرک اقامت معتبر و۴ نسخه تصویر آن، تکمیل فرم استماره براساس مشخصات فردی در ۴ نسخه همچنین چهارقطعه عکس ۴×۳ از هر نفر از متقاضیان برای ثبت‌نام لازم است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان در خصوص مراجعه افراد به اداره اتباع تصریح کرد: تنها اتباع عراقی دارای کارت هویت یا آمایش یا برگه تردد بدل از کارت و یا دفترچه پناهندگی معتبر باید برای ثبت‌نام به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مراجعه نمایند.

وی در تشریح روند مراجعات لازم گفت: اتباع عراقی دارای گذرنامه با اقامت معتبر پس از مراجعه به پلیس مهاجرت، گذرنامه استان و دریافت روادید خروج ومراجعت، امکان عزیمت به عراق را خواهند داشت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی بعمل آمده به منظور عزیمت، برای دارندگان کارت هویت و دفترچه پناهندگی به عراق از سوی سفارت عراق لسه پاسه (برگ عبور) به صورت خانواری با اعتبار ۳ ماهه صادر خواهد شد و این افراد باید قبل از اربعین حسینی از کشور خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه لسه پاسه (برگ عبور) برای افراد درجه یک خانوار شامل پدر، مادر وفرزندان صادر می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که در یک خانوار افراد دیگری مانند برادر، خواهر، عموزاده، خواهرزاده و غیره با شماره خانوار یکسان نیز حضور داشته باشند باید فرم استماره جداگانه تکمیل کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان افزود:  خروج اتباع عراقی دارای کارت هویت، آمایش یا برگه تردد بدل از کارت و یا دفترچه پناهندگی از کشور موکول به صدور لسه پاسه (برگ عبور) از سوی سفارت عراق و اخذ روادید خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت وگذرنامه استان خواهد بود.

کد خبر 391255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.