فعالیت ۲۰۰۰ خانوار فاقد پروانه چرای دام در سمیرم

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به ییلاق پنج هزار خانوار عشایر قشقایی در سمیرم، گفت: بالغ بر دو هزار خانوار بدون مجوز چرای دام در سمیرم حضور دارند که در کنار خانواده‌های اصلی به وجود آمده‌اند.

محمد حسین شاملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم ، اظهار کرد: عشایر یک جامعه تولید کننده است و تعداد دام‌های آن‌ها در زمان ییلاق و قشلاق با هم برابر نیست.

وی گفت: با محوریت فرماندار این شهرستان و همکاری مدیران باید کار گروهی برای بررسی مشکلات عشایر تشکیل شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در رابطه با کنترل ورود دام و اطلاع از محل و موقعیت دام‌ها، افزود: پیش‌بینی و اقداماتی که در سطح ملی انجام شده است، نشانه دار شدن دام ها با ادوات الکترونیکی بوده تا بتوانیم موقعیت مکانی آنها را رصد کنیم.

شاملی اضافه کرد: اگر مسئولان شهرستان اعلام آمادگی کنند سمیرم را به عنوان پایلوت این کار انتخاب میکنیم تا ورود و خروج دام را در شهرستان بهتر بررسی کنیم.

وی ظرفیت مراتع شهرستان سمیرم برای چرای دام را بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد دام اعلام کرد و گفت: رصد الکترونیکی تعداد دام در شهرستان هزینه بالایی ندارد البته بالغ بر ۳۰ سال است که این کار به صورت سنتی انجام می‌شود و باید به سمت روش‌های نوین حرکت کنیم.

کد خبر 391243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.