ترکیه خسارت‌های «توماس کوک» را چگونه جبران می‌کند؟

در پی اعلام ورشکستگی شرکت مسافرتی «توماس کوک»‌ و تاثیرات منفی آن بر صنعت گردشگری ترکیه، وزیر گردشگری این کشور از اجرای برنامه‌هایی برای جبران جای خالی «‌توماس کوک» خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، وزیر گردشگری ترکیه، یکی از کشورهایی که از ورشکستگی این غول مسافرتی متضرر خواهد شد، روز جمعه (پنجم مهرماه) با اشاره به این‌که چندین خطوط هواپیمایی برای افزایش تعداد پروازها به ترکیه در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: ترکیه به‌زودی  قادر خواهد بود خطر کاهش سفر گردشگران به این کشور را در پی ورشکستی شرکت مسافرتی «توماس کوک» جبران کند.

صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد کشور ترکیه محسوب می‌شود. طبق آمار رسمی اعلام شده، ۴۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۸ به این کشور سفر کردند که این تعداد سفر ۲۹.۵ میلیون دلار درآمد را را برای ترکیه به ارمغان آورد.

رییس اتحادیه هتل‌داران ترکیه در روزی که «توماس کوک» اعلام رسمی ورشکستگی کرد، گفته بود: ورشکستی این شرکت مسافرتی می‌تواند به قیمت از دست‌دادن سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار گردشگر برای ترکیه تمام شود.

وزیر گردشگری ترکیه نیز پیش‌تر اعلام کرده بود: مذاکراتی را با وزیر اقتصاد این کشور برای اختصاص دادن مجموعه‌ای از وام‌ها برای کمک به کسب‌ و کارهای زیان دیده، آغاز کرده است.

«مهمت نوری ارسوی» ـ وزیر گردشگری ترکیه ـ در کنفرانسی که در شهر استانبول برای اعلام استراتژی گردشگری ترکیه برگزارشده بود،‌ اعلام کرد: شرکت هواپیمایی بریتانیایی «ایزی جت»‌ فراهم کردن ظرفیت سفر برای ۳۵۰ هزار نفر به مناطق تفریحی ترکیه را تضمین کرده است.

«ارسوی» افزود: تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ترکیه‌ای نیز در برنامه روزانه خود یک سفر را به فرودگاه «دالامان» اضافه خواهند کرد.

وزیر گردشگری ترکیه همچنین گفته است: شرکت هواپیمایی بریتانیایی «جت تو» تعداد پروازهای خود به مقصد فرودگاه «دالامان»‌ را افزایش خواهد. انتظار می‌رود شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» نیز  تا سال آینده تعداد پروازهای خود را به مقصد فرودگاه دالامان به هفته‌ای شش پرواز افزایش دهد.

به گفته‌ «ارسوی»، نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی «ایزی جت»‌،‌ «جت تو»‌ و «‌بریتیش ایرویز»‌ هفته آینده به ترکیه سفر خواهند کرد تا درباره جزئیات افزایش پروازها مذاکره کنند.

«توماس کوک» ـ غول خدمات مسافرتی بریتانیا ـ چندی پیش اعلام ورشکستی  کرد. این شرکت از سال ۱۸۴۱ فعالیت خود را در بریتانیا آغاز کرد و هماهنگی هتل و خطوط هواپیمایی را برای  ۱۹ میلیون مسافر از ۱۶ کشور مختلف به عهده داشت. با اعلام ورشکستگی و متوقف شدن فعالیت‌های این شرکت، در کنار به مخاطره افتادن آینده صنعت گردشگری بسیاری از کشور ها از جمله ترکیه،‌ کشورهای مختلفی با بحران بازگرداندن مسافران از سفر مواجه شدند.

کد خبر 391239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.