کاهش ۱۴ درصدی آتش‌سوزی در شهر ساری

حمید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات‌های اطفاء حریق در شش ماه نخست سال ۹۸ در این شهر، اظهار کرد: در این مدت یک‌هزار و ۳۱ مورد عملیات اطفاء حریق انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش شده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری به تجهیزات روزآمد مجهز شود، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ۹۲۱ مورد عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اشاره به آمار مصدومان حوادث و آتش‌سوزی‌های این شهر، خاطرنشان کرد: ۱۶۵ نفر از شهروندان در عملیات‌های اطفاء و حوادث مصدوم شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

 هاشمی با بیان اینکه برخی شهروندان در حوادث و سوانح جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: تعداد فوت شدگان در سوانح و حوادث ۲۲ نفر بوده که این تعداد ۱۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ افزایش داشته است.

وی با اشاره به نقش مؤثر آموزش شهروندان درخصوص رعایت ضوابط و قواعد ایمنی در کاهش حوادث، یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه دو هزار نفر ساعت آموزش  شهروندی برگزار شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بدون تغییر بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از برگزاری هشت هزار و ۵۵۸ نفر ساعت آموزش ویژه کارشناسان و امدادگران این سازمان خبر داد و افزود: آموزش آخرین یافته‌های علمی درخصوص اطفاء حریق، نجات حادثه‌دیدگان و پیشگیری از سوانح به امدادگران و کارشناسان آتش‌نشانی تأثیر زیادی در امدادرسانی بهتر به شهروندان دارد.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح‌های کاهش حوادث در این شهر، تصریح کرد: بازید از مجتمع‌های مسکونی و تجاری، ارائه و آموزش دستورالعمل ایمنی به آنان، بررسی علت وقوع حوادث از سوی کارشناسان سازمان و صدور گواهی کارشناسی حریق و همچنین بازدید از اماکن با کاربری‌های مختلف نظیر مدارس، مهدهای کودک، کارخانجات، ادارات و سازمان‌ها، فضای سبز و اماکن عمومی و محل تجمع شهروندان در همین زمینه انجام شده است.

وی از شناسایی اماکن پرخطر شهری و ارایه راهکار به متولیان آن‌ها جهت رفع خطرات و افزایش ایمنی محیط خبر داد و خاطرنشان کرد: استقرار خودروهای آتش‌نشانی در شهر و حومه و در مراسم‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها، کنسرت‌های موسیقی، مراسم‌های سخنرانی، مسابقات ورزشی، عزاداری ایام محرم ، مراسم دسته‌روی، احیای شب‌های قدر، حضور شخصیت‌های سیاسی و آزمون سراسری و نماز جمعه انجام  می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری تصریح کرد: خریداری ادوات و تجهیزات آتش‌نشانی و ساخت ایستگاه آتش‌نشانی و پیگیری برای افزایش تعداد شیرهای هیدرانت شهری در نقاط مختلف از جمله اقداماتی بود که در جهت افزایش خدمات ایمنی به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 391234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.