چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی سراسر کشور در اصفهان افتتاح شد

آئین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور در استان اصفهان با حضور مسئولان و مقامات کشوری و استانی در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک صبح امروز (شنبه) ششم مهرماه در آئین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد:حمد و ثنا، ذات لایزال الهی را سزد که انسان را به تاج فخر و کرامت زینت بخشید و از زلال حکمت کتاب مبارک قرآن کریم اندیشه‌اش را تابناک و زبانش را گویا کرد.

وی افزود: پروردگار عالمیان دل را به موعظه  آیات قرآن صیقل داد و شفای الهی را برای قلبها به ارمغان آورد و چراغ  پر فروغ  هدایت را فراسوی راه انسان پرتلاطم کرده و به رحمتی بی‌انتها  نویدی خجسته داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه پروردگار عالمیان ما را در مسیر  قرائت آیاتش امر نموده است تا به حکم  کرامت خدادادی‌اش از لمس ظواهر به معانی و معارف سیر نماییم، خاطر نشان کرد: از محضر این شفیع مشفع استمداد می‌کنیم تا مشتاقان را بر سفینه آیاتش به بحر عمق سیر داده و دامانی از لولو مرجان را به کف آورده و جرعه نوش زلال حکمت‌اش گرداند.

بلک ادامه داد: اکنون که در سایه سار نظام عزیز اسلامی‌ عزیزمان دستی به تکریم  و تجلیل قرآن و سری از سرشکر به آسمان گرفته‌ایم سپاس می‌گوییم بیکران شهیدانی را که رهین شهادت،  شجاعت و شهامت آنها هستیم؛ همان مردان مردی که ایستا و استوار در قهقه مستانه‌شان عند ربهم یرزقون هستند.

وی اضافه کرد: حال که ترنم تلاوت آیاتتان عطر افشان شهر و دیارمان  شده خاک قدومتان را توتیای چشم خود خواهیم کرد و اصفهان مهد عالمان و شهیدان، مجاهدان و پارسایان این بزم قرآنی را با شور و شعفی  وصف ناشدنی به نظاره خواهد نشست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: به رسم میزبانی و به حکم خدمت به اصحاب قرآن لازم می‌دانیم تا از حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان اصفهان حضرت آیت الله طباطبایی‌نژاد، عالمان، اندیشمندان، اساتید، معلمان و متعلمین، مشتاقان، خدمتگزاران به ساحت قدس قرآن کریم، داوران، متسابقین، نهادها، ارگانها، موسسات  و مراکز قرانی، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران کل محترم دستگاه‌های اجرایی، سروران مکرم روحانی، ائمه محترم جمعه و جماعات، نمایندگان محترم مردم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهر داران، دانشجویان، دانشگاهیان، روسای دانشگاه علوم پزشکی و صنعتیاصفهان، متولیان، خیرین، امناء محترم امامزادگان و مردم با ایمان و انقلابی استان اصفهان تقدیر و تشکر نموده واز سوی خود همکاران و همه بزرگوارانی که شمرده شد به محضر نماینده  محترم ولی فقیه و ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه  کشور  صمیمانه  تقدیر  و تشکر و خوشامد عرض نمایم.

کد خبر 391230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.