بهره‌گیری از انرژی‌ پاک در سازمان آرامستان‌ها

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: به منظور تامین بخشی از نیازهای سازمان برای نخستین‌بار در کشور از انرژی خورشیدی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، در جلسه مشترک مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز و مشاور اجرای پروژه‌های انرژی خورشیدی، طرح نهایی راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی برای تامین بخشی از نیروی برق مجموعه وادی رحمت، بررسی شد.

بر اساس این طرح، علاوه بر تامین بخشی از نیروی الکتریسیته مجموعه وادی رحمت تبریز، انرژی مازاد تولید شده به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

احد فلاحی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در حاشیه این جلسه اظهار کرد: قرار است در فاز نخست، نیروی برق حدود ۸۰ مقبره خانوادگی موجود در وادی رحمت تبریز توسط یک نیروگاه ۱۰ کیلو واتی متشکل از سلول‌های خورشیدی تامین شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم این پروژه برای تامین نیازهای ۱۲۰ مقبره خانوادگی، نصب سلول‌های خورشیدی به صورت سایه‌بان در داخل پارکینگ پیش‌بینی شده که ظرفیت نیروگاه یاد شده را به ۵۰ کیلو وات خواهد رساند.

فلاحی با اشاره به مصوبه لزوم تامین ۳۰ درصد نیازهای اداره‌های توسط انرژی‌های پاک در استانداری آذربایجان شرقی، گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، فعالیت یک نیروگاه کوچک ۱۰ کیلوواتی می‌تواند سالانه از ورود ۱۶۷ تن دی اکسید کربن به طبیعت جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه بر اساس برآوردهای رسمی ارائه شده، استفاده از انرژی خورشیدی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است تصریح کرد: خرید و راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی جهت نصب نیروگاه ۱۰ کیلوواتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که طی شش سال قابل برگشت است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی نیروگاه ۵۰ کیلوواتی هم با ۳۸۱ میلیون تومان هزینه طی پنج سال قابل برگشت خواهد بود؛ مجموعه وادی رحمت تبریز به لحاظ جغرافیایی و نبود سایه‌اندازهای طبیعی و شهری، محیط مناسبی برای استفاده از سلول‌های خورشیدی به شمار می‌آید.

کد خبر 391229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.