سمیرم، شهرستان اول در حوزه جذب بودجه آبخیزداری استان است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری پیش‌بینی و مصوب شده که نسبت به میزان اعتبارات کل استان، سمیرم به عنوان شهرستان اول حوزه جذب بودجه ‌می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد حسین شاملی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره منابع و طبیعی شهرستان سمیرم با اشاره به گستردگی منابع طبیعی در این شهرستان، اظهار کرد: مساحت منابع طبیعی در شهرستان سمیرم بسیار زیاد بوده و حجم کار نیز با سایر شهرستان‌های استان قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به ضرورت استقلال بخش‌های مختلف شهرستان در حوزه منابع طبیعی، گفت: اگر بخش‌های مختلف شهرستان سمیرم مشکلاتشان حل و کمتر شود، بی شک بسیاری مسائل در این شهرستان برطرف خواهد شد.

وی مساحت اراضی ملی فریدونشهر را نصف مساحت شهرستان سمیرم اعلام کرد و افزود: قرار شد با همکاری فرماندار سمیرم از محل اعتبارات استانی و همچنین تامین مالی از محل اعتبارات ملی، اعطای تجهیزات و ساختمان، به بخش‌ها رسیدگی بیشتری شود تا تقویت شوند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: "کاداسترِ" منابع طبیعی اولویت اول تعریف شده در شهرستان سمیرم است که ظاهرا یک پنجم شهرستان نقشه هایش آماده و در حال آماده شدن است.

وی از مسئولان شهرستان خواستار شد: اختلافات بین اراضی ملی و مردم را در دستور کار کمیسیون رفع تداخلات قرار دهند تا بتوانیم با هدایت مردم مشکلاتشان را در طرح توسعه ششم رفع کنیم.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطر نشان کرد: آب‌های سطحی در شهرستان سمیرم موجود و آب‌های زیرزمینی محدود است که این آب‌های سطحی از شهرستان خارج و به استان اصفهان نمی‌رسد.

شاملی گفت: امسال بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری پیش‌بینی و مصوب شده که نسبت به میزان اعتبارات کل استان، سمیرم به عنوان شهرستان اول در حوزه جذب بودجه باشد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان این‌که این اعتبار کافی نیست، افزود: جلسات فراوانی برای در تهران و استان برای این کار انجام شده است که با توجه به همین جلسات سمیرم به عنوان شهرستان اول استان در این رابطه انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان این جلسه علی پورعسگر به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم انتخاب و از زحمات محمد رضا روانبخش سرپرست پیشین این اداره تجلیل شد.

علی پورعسگر، رئیس جدید اداره منابع طبیعی سمیرم پیش از این رئیس اداره منبع طبیعی اردستان بوده است.

کد خبر 391227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.