«هاب اصفهان» شهر را خلاق و نوآور می کند

شهردار اصفهان گفت: راه‌اندازی مرکز کارآفرینی «هاب اصفهان» نمونه‌ای از در اختیار قرار دادن فرصت‌ به جوانان و مردم است که ادامه آن می‌تواند شهر را به یک شهر خلاق و نوآور تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در حاشیه بازدید از مرکز کارآفرینی «هاب اصفهان» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری علاقه‌مند بودیم که شهر یک فضای کارآفرینی داشته باشد و این اقدام توسط جوانان رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در شهر خلاق اصفهان باید خلاقیت‌ها تحقق پیدا کند و استعدادها شکوفا شود، افزود: این نگاه در شورای شهر نیز وجود دارد، از این رو همواره دنبال بوده ایم تا شاهد چنین روزهایی باشیم.

وی با اشاره به بازدید از مرکز کارآفرینی هاب اصفهان تصریح کرد: در بازدید امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که مجموعه افراد فعال در مرکز کارآفرینی هاب اصفهان توانستند از یک مکان مناسب در  فضایی بسیار خوب استفاده کنند و امیدواریم بتوانند به ایده‌هایی که داشتند نزدیک شوند.

نوروزی خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالان مرکز کارآفرینی هاب اصفهان مسیر خوبی را پیش رفته و در آستانه دستیابی به تولید محصول هستند و محصولات آنها هرچه سریع‌تر به بازار عرضه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید بتواند فرصت‌ها را در اختیار جوانان قرار دهد، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز کارآفرینی هاب اصفهان نمونه‌ای از در اختیار قرار دادن فرصت‌ها به جوانان و مردم است که ادامه آن می‌تواند شهر را به یک شهر خلاق و نوآور تبدیل کند.

شهردار اصفهان با اشاره به حمایت مالی از استارتاپ‌ها، گفت: حمایت‌ها به دو دسته معنوی و مالی تقسیم می‌شود، البته آنچه که این جوانان بیشتر نیاز دارند، حمایت‌های معنوی است؛ از این رو همه اراده کردیم تا در این نوع حمایت‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی ادامه داد: حمایت‌های مادی نیز باید بتواند مسیر را برای جوانان هموار کند تا بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری مکان مرکز کارآفرینی هاب اصفهان را به وسعت نزدیک به دو هزارمتر مربع در بهترین نقطه شهر و در ساختمان جهان نما به این کار اختصاص داده است، گفت: انتظار داریم دیگران نیز حمایت کنند تا در اولین فرصت بتوانیم دارای شرکت‌های دانش بنیان قوی در اصفهان باشیم.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان سعی می‌کند بر حسب نیاز به این فضاها و امکانات دیگر، کمک‌های خود را در حد توان انجام دهد.

به گزارش ایمنا، "هاب اصفهان"یک شرکت کارآفرینی بزرگ است که سهامداران آن همراه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی و صندوق پژوهش و فناوری استان تشکیل می دهند.

این شرکت با هدف حمایت و سرعت بخشیدن به رشد و تجاری سازی استارتاپ ها در حوزه آی تی فعالیت می کند تا استارتاپ های ارزشمند و آینده دار را کشف و بر روی آنها سرمایه گذاری کند. ماموریت این مرکز جذب ایده ها و تیم های استارتاپ و قراردادن آنها در فضای مناسب کاری با امکانات مناسب، حمایت مالی و در اختیار قراردادن سرمایه اولیه، ارایه خدمات آموزشی و رصد حرفه ای در راستای انتقال تجارب موفق کارآفرینی و در نهایت تجاری سازی این ایده ها و عرضه به سرمایه گذاران است.

کد خبر 391221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.