به بهانه‌ی یک بازی خارج از خانه‌ی دیگر برای بارسا

بارسلونا در بازی های خارج از خانه‌ی این فصل، در لالیگا و اروپا مشکل دارد، امشب هم در یک بازی خارج از خانه دیگر باید مقابل ختافه صف آرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبی اناری ها ضعیف ترین شروع را در ۲۵ سال اخیر در لالیگا داشته‌اند، آن ها در خارج از خانه شکننده و مغلوبند، بازنده به تمام معنا. دو بازی قبل در لالیگا، بارسلونا که ارزش بازیکنانش ششصد میلیون یورو بودند، برابر تیم هجده میلیونی سقوط کرد، مقابل مهمانش گرانادا. 

آنها بازی را با فرو ریختن دروازه شان در دقیقه دو آغاز کردند که یعنی برای چهارمین بار در پنج دیدار از حریفان عقب افتادند. نیمه دوم گل دوم هم از راه رسید و تمام ناکامی در هفت دیدار دور از خانه شامل باخت چهارهیچ از لیورپول در آنفیلد به یادشان آمد.

می توان جزئیات را زیر ذره بین برد؛ مثلا "سمدو" که طی گل اول جانانه دنبال "رامون عزیز" نرفت. یا "لنگلت" بدون اعتماد به نفس کنار پیکه قرار گرفته است، یا فیرپو که باور نمی کرد در ترکیب اصلی قرار گرفته، یا راکیتیچ که در نخستین بازی اش در ترکیب اصلی تعویض شد.

آن شب همه ویژگی های محبوب بارسایی محو شده بودند؛ قریحه، هنر، همسازی، شور. نشانی از لذت گردش توپ در چهره بازیکنان جاری نبود و با خشم به هم می‌نگریستند. تیم هنوز متکی به بازیکنان پا به سن گذاشته است، از پیکه و آلبا تا بوسکتس و سوارز. مسی هم آخر فصل سی و سه ساله شده و هواداران می دانند، نمی توان نسل طلایی را یک شبه عوض کرد.

"ارنستو والورده" را با انتخاب های نامناسب و تصمیمات بی ثمر مثل حضور سرجی روبرتو در نیمه میدان و سپس انتقالش به دفاع راست یا قرار دادن گریزمان در نیمه اول در جناح چپ و در نیمه دوم در جناح راست، تعویض از سر استیصال مثل ورود ویدال و تقدیم آن ضربه پنالتی، می شناسیم. مربی که بازیکنان چندان اعتمادی به او ندارند.

امشب آبی اناری ها در یک بازی خارج از خانه باید به مصاف ختافه بروند، در ورزشگاه آلفونسو پرز در شهر مادرید. آن هم بدون مسی و "آنسو فاطی". این تیم در اروپا هم اولین بازی را مساوی کرده و در بازی های اخیر برنامه خاصی در بازی کردن ندارند.

اگر روند بد بارسا در بازی های خارج از خانه ادامه یابد، باید منتظر ماند و دید والورده برکنار می شود یا همچنان مورد اعتماد مدیران باشگاه قرار خواهد گرفت. موضوعی که می‌تواند خشم هواداران باشگاه را برانگیزد.

جایگزین های والورده کم نیستند. ژاوی، کومان و پیمینتا مربی تیم "ب" بارسلونا، اما همه این‌ها یعنی این فصل  بارسلونا پر تب و تاب خواهد بود.

کد خبر 391219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.