فرهنگ ایثار و شهادت دشمنان ایران را تضعیف کرده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ما باعث شده دشمنان فکر تعدی به جمهوری اسلامی ایران را از ذهن خود بیرون کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی خاموشی امروز (شنبه) در آئین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی کشور در اصفهان، اظهار کرد: قرآن کتابی است که کلام الله مجید است و دیدنی‌ها و نادیدنی‌های ما وسعت و کمیت بسیار بالایی در مقایسه با عالم خیال دارد.

وی با بیان اینکه قسم مالا تبسرون به معنای این است که آنچه که شما می‌بینید و نمی‌بینید عظمت آن بسیار زیاد است افزود: قرآن از مقوله قرائت است و از این رو به آن قرآن گفته می‌شود، پیامبر ما تنها آشنا به علوم غریبه نیست بلکه مفاهیمی که ایشان گفته است از آسمان بر قلب او نازل شده و او برای شما چنین خوانده است.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه در قرآن مضامین نورانی وارد شده و در اختیار بشر قرار گرفته است، تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت بشر برای رسیدن به کمال، خدا و توانایی‌های دینی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: کسانی که اهل تقوا هستند قرآن عامل هدایت برای آنهاست و قرآن در حقیقت یک بسته هدایتی برای انسان است.

خاموشی با اشاره به اینکه برتری قرآن بر سایر کلام‌ها همچون برتری خداوند بر سایر موجودات است، اظهار کرد: در یک نگاه خداوند غنای مطلق و سایر مخلوقات فقر مطلق هستند و عترت برای تفسیر این قرآن و تفهیم بیشتر آن آمده است و در آیات قرآن نیز به آنها اشاره شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از فرهنگ قرآنی است و در اصفهانی هستیم که یکی از هسته‌های اصلی حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است، قطعا از اصفهان آثار بسیار بلند و عمیقی به دست آیندگان خواهد رسید.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت باشد ما پیروز خواهیم شد، افزود: در غیر این صورت شکست می‌خوریم، انقلاب اسلامی هم با همین تفکر به پیروزی در برابر استکبار جهانی رسیده است، فرهنگ ایثار و شهادت ما باعث شد دشمن فکر تعدی به جمهوری اسلامی ایران را از ذهن خود بیرون کند.

وی تصریح کرد: حزب الله کسانی هستند که خداوند از آنها راضی است و فرهنگ دینی ایثار و شهادت به ما یاد داده که ملازمت از رهبر معصوم و ولی فقیه در حکم تولی است.

خاموشی اضافه کرد: در مسیر فهم و عمل به مفاهیم قرآنی انشالله همیشه پیروز هستیم و در عرصه‌های مختلف به نتیجه خواهیم رسید. از میزبانی استان اصفهان و مسئولان استانی در این دوره از مسابقات هم تشکر می‌کنم، مسابقات قرآنی از بطن مردم و از مراحل مختلف به اینجا آمده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان به اینکه مسابقات نورانی قرآن کریم از مهمترین مسابقات قرآنی در جهان اسلام است، گفت: این مرز و بوم فرهنگ قرآن را باید با فرهنگ اهل بیت عجین کند و در این مورد باید پرچمدار باشد.

کد خبر 391208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.