استفاده از ایده‌های «هاب‌ها» برای آبادانی شهر

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه حمایت از مراکز کارآفرینی یکی از سیاست‌های شهرداری اصفهان است، گفت: بهترین سرمایه‌گذاری ایجاد زمینه مناسب برای جوانان است تا از ثمره فعالیت آنها تمام شهر بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- شنبه ششم مهرماه ۹۸ - در بازدید از مرکز کارآفرینی هاب اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه فضای بی‌رمق جهان نما با پیگیری‌های صورت گرفته به مرکز کارآفرینی تبدیل شده تا جوانان خوش فکر در فضایی فعالیت کنند که نیاز روز جامعه است.

وی افزود: انتظار می‌رود مرکز کارآفرینی هاب اصفهان محل رفت و آمد جوانانی باشد که به اینگونه فعالیت‌ها علاقه‌مند هستند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: مرکز کارآفرینی هاب اصفهان باید در بازه ورودی برای تبدیل شدن این مجموعه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان بزرگ شود چرا که اصفهان هم ظرفیت و هم نیاز به وجود چنین فضاهای کارآفرینی دارد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از مراکز کارآفرینی یکی از سیاست‌های شهرداری اصفهان است، گفت: انتظار می رود همانگونه که انجام فعالیت در پروژه‌های عمرانی شهر به صورت یک شیفت معنا ندارد و دو شیفته انجام می‌شود، فعالیت مرکز کارآفرینی هاب اصفهان نیز شتاب بیشتری بگیرد و فضای اشتراکی توسعه پیدا کند تا افراد بیشتری در آن حضور یابند.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد نقاط دیگری را نیز به این مهم اختصاص دهد تا اصفهان در این زمینه نیز همچون سایر بخش‌ها پیشرو باشد.

وی گفت: بهترین سرمایه‌گذاری ایجاد زمینه مناسب برای جوانان است تا از ثمره فعالیت آنها تمام شهر بهره مند شود.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد خارج شدن ایده‌های خوب در مرکز کارآفرینی هاب اصفهان برای آبادانی شهر باشیم.

فضای کارآفرینی یکی از الزامات شهرها 

«کوروش خسروی»، رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه در شهرها فضای کارآفرینی به یکی از الزامات تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروزه فضاهای کارآفرینی که تیم‌های نوآوری و خلاقیت داشته باشد، یکی از الزامات شهرهای بزرگ محسوب می‌شود، افزود: حساسیت این موضوع باعث شد عزم مدیریت شهری برای ایجاد مرکز کارآفرینی جذب شود؛ از این رو چند فضا را بازدید کردیم و برای آغاز فعالیت جهان نما را انتخاب کردیم.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برای راه‌اندازی مرکز کارآفرینی هاب اصفهان حتی از شهرداری نخواستیم برای واگذاری محل، ترک تشریفات انجام شود، از این رو پس از تشریفات مزایده این شرکت با سرمایه گذاری و حمایت همراه اول، دانشگاه صنعتی، صندوق پژوهش‌ و فناوری استان اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شد.

وی فضای مرکز کارآفرینی هاب اصفهان را یک هزار و ۵۰۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: این فضا برای شهر دو و نیم میلیون نفری اصفهان کوچک است که امیدواریم فضای بزرگتری برای فعالیت فعالان این عرصه درنظر گرفته شود.

خسروی با تأکید بر اینکه مرکز کارآفرینی هاب اصفهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت شهرداری فعال شده است، گفت: شورای پنجم چند طرح را برای اکوسیستم کارآفرینی شهر ارائه کرد که راه‌اندازی این مرکز یکی از آن طرح‌ها بود.

استقرار ۸ تیم کسب و کار نوپا در مرکز هاب اصفهان

«محمدآکوچکیان»، مدیر توسعه و کارآفرینی مرکز هاب اصفهان در این بازدید اظهار کرد: این مرکز در دو بخش شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه همراه اول، دانشگاه صنعتی، صندوق پژوهش‌و فناوری استان اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حامیان مرکز کارآفرینی هاب اصفهان هستند، افزود: تلاش شده تا زیرساخت‌های فناوری اقتصادی بازار فناوری به صورتی مدیریت شود تا اکوسیستم کارآفرینی اصفهان را به پیش ببرد.

مدیر توسعه و کارآفرینی مرکز هاب شهری اصفهان ادامه داد: در بخش شتاب دهنده هاب، برای حمایت و سرعت بخشی به رشد و تجاری سازی استارتاپ ها در حوزه IT و PELECOM، سرمایه گذاری نامحدود بر روی آنها، افزودن به جذابیت بازار آنها و پیدا کردن ایده‌ها، تیم‌ها و رهبران ارزشمند اقدام شود.

وی افزود: در این مرکز سرمایه گذاری بر روی تیم‌ها انجام می شود و کمک می‌کنیم به بازار متصل شوند.

آکوچکیان تصریح کرد: در فضای کاراشتراکی، فضای کاری منعکس در مرکز تجاری- اداری و گردشگری اصفهان ایجاد شده و دسترسی با شرایط ویژه به رویدادهای مرکز کارآفرینی هاب و امکانات زیرساختی مناسب برای فعالیت تیمی و کسب و کارهای نوپا فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در طول کمتر از یکسال گذشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ ایده به مرکز کارآفرینی هاب رسیده است، افزود: ۵۰ مورد از این ایده‌ها داوری و در نهایت هشت تیم کسب و کار نوپا در این مرکز مستقر شده‌اند.

مدیر توسعه و کارآفرینی مرکز هاب اصفهان تأکید کرد: تیم‌های مستقر شده در مسیر دانش بنیان شدن قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا، "هاب اصفهان"یک شرکت کارآفرینی بزرگ است که سهامداران آن همراه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی و صندوق پژوهش و فناوری استان تشکیل می دهند.

این شرکت با هدف حمایت و سرعت بخشیدن به رشد و تجاری سازی استارتاپ ها در حوزه آی تی فعالیت می کند تا استارتاپ های ارزشمند و آینده دار را کشف و بر روی آنها سرمایه گذاری کند. ماموریت این مرکز جذب ایده ها و تیم های استارتاپ و قراردادن آنها در فضای مناسب کاری با امکانات مناسب، حمایت مالی و در اختیار قراردادن سرمایه اولیه، ارایه خدمات آموزشی و رصد حرفه ای در راستای انتقال تجارب موفق کارآفرینی و در نهایت تجاری سازی این ایده ها و عرضه به سرمایه گذاران است.

کد خبر 391206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.