کمبود زمین برای توسعه فضای سبز گرگان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر گرگان ۷.۴۳ متر مربع است، گفت: یکی از مشکلات شهرداری گرگان در توسعه فضای سبز شهری، کمبود زمین برای تبدیل به فضلی سبز است.

به گزارش ایمنا، یحیی ستوده‌نیا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ بر اساس قانون، بهره‌برداری از ۱۸۵ هکتار از اراضی پارک جنگلی النگدره و از سال ۱۳۹۶ حفظ و حراست از ۶۲۰ هکتار از اراضی ناهارخوران گرگان به صورت موقت به شهرداری گرگان واگذار شد.

وی ادامه داد: شهرداری گرگان برای پارک منطقه صیاد شیرازی به مساحت ۷۰ هکتار و پارک هزارپیچ به مساحت ۲۰۰ هکتار کتابچه طرح نگهداری را ارائه کرد که این کتابچه توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع تصویب شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: این مناطق در مرحله واگذاری به صورت مزایده است که شهرداری گرگان هم به عنوان متقاضی در این مزایده شرکت خواهد کرد و در صورت برنده شدن مسوولیت بهره‌برداری و حفاظت این مناطق نیز به شهرداری گرگان واگذار خواهد شد.

ستوده‌نیا با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر گرگان ۷.۴۳ متر مربع است، گفت: یکی از مشکلات شهرداری گرگان در توسعه فضای سبز شهری، کمبود زمین برای تبدیل به فضلی سبز است.

وی اضافه کرد: در اقدامی جدید به منظور توسعه فضای سبز و بخصوص توسعه فضای پارک بازی برای کودکان، احداث پارک‌های جیبی در دستور کار قرار گرفت که ۹ پارک تاکنون احداث و راه‌اندازی شده و این تعداد در برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است به ۴۰ پارک برسد.

کد خبر 391199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.