نگاه بازآفرینی به بافت‌های تاریخی، موزه گونه نیست

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نگاه بازآفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست ، مبنا بر این است که بافت‌ها را زنده کنیم و زندگی را در آن جریان بدهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان اظهار کرد: در بافت تاریخی باید طراحی ها و اجرای برنامه ها به گونه ای باشد که زندگی امروزی متناسب با شرایط بافت و سلیقه مردم باشد.

وی افزود: عنصر اقتصادی که مایه اصلی زندگی مردم است باید در حلقه این بافت‌ها باشد و برای کسانی که در حلقه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و رونق این بافت‌ها می آیند، باید منطق اقتصادی و اجتماعی در حرف‌ها داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: نباید در روش و عادات زندگی مردم دست کاری کنیم، باید در طراحی‌ها و مطالعات برای بافت های تاریخی رفاه و آسایش آنها نیز تامین شود.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره طرح اقدام ملی تولید مسکن، گفت: برای طرح اقدام ملی تولید مسکن امیدواریم در حد برنامه و سهمی که استان فارس از این طرح دارد تعهدات به موقع انجام و تحویل شود.

وی اظهار کرد: درباره تامین قیر برای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده و تاریخی، شهرهای استان فارس طبق گزارشاتی که توسط اداره کل راه و شهرسازی ارائه شد قیرهای تحویلی به شهرهای استان هنوز جذب نشده و در صورتی که حواله قیرها تحویل شود و گزارشات مصرف ارائه شد، باز هم برای آسفالت بقیه معابر حواله قیر تخصیص داده خواهد شد.

کد خبر 391197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.