کاهش ۱۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در سمیرم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سمیرم گفت: شمار حوادث آتش‌سوزی این شهر به ویژه در مراتع در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

کمال رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از سمیرم، اظهار کرد: آتش‌نشانی این شهر در حال حاضر مجهز به دستگاه تست امداد نجات و چهار دستگاه خودروی اطفاء حریق، دو دستگاه کامیون و یک دستگاه خودروی سبک است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سمیرم از کاهش ۱۰۰ درصدی تلفات جانی و آسیب‌دیدگی جسمی در حوادث و سوانح شش ماه نخست امسال این شهر خبر داد و افزود: در این مدت ۱۲ حادثه ترافیکی درون‌شهری رخ داده که با حضور آتش‌نشانان از تلفات جانی و افزایش خسارات مالی آن جلوگیری شده است.

وی همچنین با اشاره به گستردگی مراتع منطقه سمیرم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال آتش‌نشانان موفق به اطفاء ۱۲ مورد آتش‌سوزی در این مراتع شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سمیرم با بیان اینکه شمار حوادث آتش‌سوزی این شهر به ویژه در حوزه مراتع در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در این مدت ۳۵ عملیات گرفتن مار در منازل مسکونی و سه مورد نجات حیوانات خانگی انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه امسال مزاحمت‌های حیوانات موذی برای مزارع و مراتع ۱۰ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: مهم‌ترین علت حوادث در شهر سمیرم بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری بوده که با افزایش دقت شهروندان و شرکت در کلاس‌های آموزشی از بسیاری از این موارد پیشگیری می‌شود.

وی با اشاره به وقوع حوادث مختلف در سال جاری، اظهار کرد: ۴۵ مورد آتش‌سوزی شامل  ۱۱ مورد در رابطه با گاز پیک‌نیک، ۳۵ مورد در حوزه باغات و مراتع و هشت مورد در منازل مسکونی رخ داده است.

کد خبر 391194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.