از کتاب "هنر و تکنیک عکاسی" رونمایی شد

از کتاب «هنر و تکنیک عکاسی» به قلم یداله عابدی و رضا قلیچ خانی در خانه هنرمندان نجف آباد به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه روز گذشته _ جمعه ۵ مهر ماه_ در مراسمی به میزبانی خانه هنرمندان نجف آباد، از کتاب «هنر و تکنیک عکاسی» به قلم یداله عابدی و رضا قلیچ خانی به صورت رسمی رونمایی شد.

در این برنامه که با حضور توکل صالحی معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و فریبا چوپان نژاد رییس انجمن سینمای جوان برگزار شد، عابدی و قلیچ خانی به بیان روند تدوین این اثر و اهداف خود از این کار پرداختند.

در این اثر تلاش شده با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف، مطالب مورد نیاز علاقه مندان آماتور و حرفه ای عکاسی ارائه شود. تاریخچۀ تحول عکاسی، لنز، شاتر، انواع نورسنج‌ها، فیلتر، عکس‌برداری در شب، جلوه‌های خلاق مختلف، اصول و نکاتی ساده در عکاسی و عکس‌برداری پانورما از جمله مطالب مطرح شده در این کتاب هستند.

این اثر در ۱۱۲ صفحه همراه با ده ها تصویر رنگی توسط انتشارات مهر زهرا روانه بازار نشر شده است.

عابدی که دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی دارد، سال ها در انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان مدرس و داور فعالیت کرده و در کنار کارگردانی بیش از هفده فیلم کوتاه، ده ها رتبه ملی و استانی را در مسابقات عکاسی و فیلم سازی کسب کرده است.

قلیچ خانی دیگر مولف این اثر نیز به عنوان فارغ التحصیل رشته عکاسی در مقطع کارشناسی بوده و ضمن عکاسی خبری و مستند برای خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا، سال ها در انجمن سینمای جوان تدریس کرده و در مراحل مختلف تولید بیش از شصت فیلم کوتاه، داستانی و مستند نیز به عنوان عکاس و فیلم بردار مشارکت داشته است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «صنعت عکاسی در سال های اخیر به دلایلی مانند راحتی کار با دوربین، سادگی تامین وسایل مورد نیاز و چاپ آسان تصاویر مورد اقبال قرار گرفته و تعداد علاقه مندان به عکاسی رشد قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که در حال حاضر هزاران عکاس آماتور در نقاط مختلف جهان، ساعات فراغت خود را به نحوی صرف این سرگرمی هنری می کنند.»

کد خبر 391191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.