الکترونیکی شدن ثبت درخواست و صدور پروانه ساختمانی در شهرداری قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: این امکان وجود که مردم بدون حتی یک بار مراجعه به شهرداری درخواست صدور پروانه ساختمانی را بدهند و این پروانه را بگیرند.

به گزارش ایمنا، غلامرضا جانقربان با اشاره به روند هوشمندسازی در شهرداری قم، اظهار کرد: شهردار قم تاکید دارد که هوشمندسازی در این نهاد با تمام قوا جلو برود، به دنبال این هستیم که خدمات را در شهرداری به گونه ای ارائه بدهیم که مردم کمتر به شهرداری قم مراجعه کنند.

وی ادامه داد: هر چقدر که مردم ارتباط فیزیکی کمتری با کارکنان در شهرداری قم داشته باشند، کیفیت کار در این نهاد بالا می‌رود و شفاف سازی بهتری صورت می‌گیرد و سیستم بیمه می‌شود.

جانقربان افزود: میز خدمت الکترونیکی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم طراحی شده است و در این میز خدمت، خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، به دنبال این هستیم که فرهنگ سازی در این زمینه را انجام بدهیم تا مردم کارهای خودشان در حوزه شهرداری را از منزل انجام بدهند.

وی میز خدمت شهرداری قم را دارای چهار درگاه دانست و تصریح کرد: در این میز خدمات تشکیل پرونده و ثبت درخواست به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد، کسی که درخواست پروانه ساخت از شهرداری قم دارد، می‌تواند از طریق مراجعه به سایت شهرداری و درگاه الکترونیکی وارد میز خدمت شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: شهروندان قمی امکان درخواست احداث بنا، تجدید بنا، توسعه بنا و تجدید پروانه را از درگاه الکترونیکی شهرداری دارند، با تکمیل مدارک توسط شهروندان، پرونده برای آن‌ها تشکیل می‌شود و درخواستشان به شهرداری‌های مناطق می‌رود، البته کارشناس در صورت کمبود مدارک، درخواست‌ها را برمی‌گرداند.

جانقربان افزود: پس از ثبت درخواست برای صدور پروانه، مهندس نقشه بردار به محل مراجعه می‌کند و سپس درخواست صدور نقشه به سازمان نظام مهندسی ارسال می‌شود تا تهیه طرح در این خصوص صورت بگیرد، در این مراحل نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری قم نیست.

وی خاطرنشان کرد: پس از صدور دستور نقشه، عوارض شهرداری محاسبه می‌شود و شهروندان امکان پرداخت این عوارض را به صورت آنلاین به شهرداری قم دارند تا صدور پروانه صورت بگیرد، این امکان وجود دارد که مردم بدون حتی یک بار مراجعه به شهرداری درخواست صدور پروانه ساختمانی را بدهند و این پروانه را بگیرند، اما این مساله نیازمند اعتمادسازی بین شهروندان و شهرداری است.

کد خبر 391188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.