مجسمه‌ای که آلاینده‌های هوا را جذب می‌کند

گروهی از معماران ژاپنی مجسمه‌ای مارپیچی طراحی کرده‌اند که می‌تواند گازهای آلاینده منتشر شده از بیش از ۹۰ هزار خودرو را به خود جذب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجسمه فوق که"Breath/ng" نام گرفت، از پارچه‌ای بسیار پیشرفته با یک هسته مرکزی نانو مولکولی فعال ساخته شده است که مولکول‌های سمی هوا را تفکیک و سپس به خود جذب می‌کند. این ماده خنثی‌کننده آلودگی از جریان طبیعی هوا برای پاکسازی محیط اطراف بهره می‌گیرد.

مجسمه مارپیچی "Breath/ng" که از تعداد ۱۲۰ پانل اوریگامی (هر کدام به اندازه ۱.۲ در ۱.۲ متر) ساخته شده است، ارتفاعی برابر با ۶ متر دارد و به طور کلی از ۱۷۵ مترمربع پارچه تشکیل شده است که این میزان مساحت می‌تواند ترکیبات آلی فرار منتشر شده از حدود ۹۰ هزار خودرو را در هر سال به خود جذب کند. جالب است بدانید که پارچه فوق به صورت تا شده طراحی شده است که سازندگان با دست خود این تاشدگی‌ها را ایجاد کرده‌اند. مارپیچ مجسمه از طریق یک میله با بافت کربنی به وجود آمده است که این میله از طریق ۴۶ بست منحصربه‌فرد با چاپ سه‌بعدی به مجسمه وصل شده است.

سازندگان در ساخت مجسمه مارپیچی "Breath/ng" از نرم‌افزارها و ابزارهای داسو سیستمز (Dassault Systèmes) بهره گرفتند. داسو سیستمز، یک شرکت فرانسوی و از تولیدکنندگان پیشتاز جهان، در عرصه نرم‌افزارهای مدل سازی و شبیه‌سازی سه‌بعدی و مدیریت چرخه‌حیات محصول است. در واقع خود شرکت داسو سیستمز از طراحان مجسمه مارپیچی "Breath/ng" خواست از موضوع "طراحی در عصر تجربه" بهره گیرند و برای این منظور نرم‌افزارهای خود را در اختیار معماران این پروژه قرار داد. مجسمه تصفیه هوای فوق می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از  راه‌ حل‌های انرژی صفر در جهت کاهش آلودگی هوا در سراسر شهرهای جهان به‌خصوص شهرهای آلوده، عمل کند.

کد خبر 391187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.