مرگ ۶ نفر در حوادث شهری کلیشاد و سودرجان

شهردار کلیشادوسودرجان از مرگ شش نفر در حوادث و سوانح واقع شده در شش ماه نخست امسال در این شهر خبر داد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری کلیشادوسودرجان در شش ماه نخست امسال با اختصاص اعتباری  بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال، اقدام به خرید تجهیزات و امکانات برای ایستگاه آتش‌نشانی کرده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات جدید این ایستگاه اعم از تجهیز ماشین‌آلات، ست‌های بالا رونده، تجهیزات کوهستان چاه و غواصی  وسایلی مانند اندیکاتور است، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی تئوری و عملی نیروهای آتش‌نشان جهت بالا بردن مهارت و ارتقاء دانش کارکنان ایستگاه آتش‌نشانی به صورت مرتب برگزار می‌شود.

شهردار کلیشادوسودرجان با اشاره به با تمهیدات اتخاذ شده و برنامه‌های آموزشی شهروندان گفت:  در این زمینه کارشناسان آتش‌نشانی شهرداری اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان  در همه مقاطع تحصیلی در محل مدارس کرده‌اند.

اخگر ادامه داد: ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری کلیشادوسودرجان موفق شد برای نخستین‌بار در شهرستان به آموزش  بیش از ۸۰ نفر از گروه‌های سنی نوجوان و جوانان در طرح آتش نشان داوطلب اقدام کند.

وی با بیان اینکه شمار حوادث در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در حوادث جاده‌ای بی‌احتیاطی و در حوادث منازل فرسودگی و نبود استحکامات ساختمانی سبب ایجاد حادثه شده است.

شهردار کلیشادوسودرجان اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال از ۲۳ عملیات اطفاء حریق ۱۵ مورد در منازل مسکونی، سه مغازه و پنج وسیله نقلیه بوده است.

اخگر یادآور شد: از ۳۶ عملیات‌ امداد و نجات ۲۰ مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای،  پنج مورد غرق‌شدگی، یک مورد حوادث استخر، ۱۰ مورد ایمن‌سازی محیط زندگی از حیوانات سمّی و خطرناک و پنج مورد گیر کردن اعضای بدن بوده است.

وی گفت:  در شش ماه نخست امسال جمعاً ۵۹  مورد حوادث مختلف در این شهر واقع شد که در جریان آن‌ها شش نفر جان خود را از دست دادند.

شهردار کلیشادوسودرجان  بر توسعه ایستگاه آتش‌نشانی به موازات توسعه شهری تاکید کرد و افزود: اجرای طرح‌های اصلاح هندسی که منجر به کاهش تصادفات و ساماندهی بافت فرسوده می‌شود  در دستور کار شهرداری قرار دارد.

کد خبر 391179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.