خدمت‌رسانی پایانه‌های اصفهان به۱۳ میلیون مسافر

رییس کمیسیون حمل ونقل و فناوری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در سال گذشته به حدود ۱۳ میلیون نفر از شهروندان و مسافران ارائه خدمات داشته است.

امیراحمد زندآور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان به عنوان یکی از مجموعه‌های حمل ونقلی و خدماتی شهرداری اصفهان علی‌رغم فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به فعالیت پنج پایانه مسافربری در شهر اصفهان، افزود: پایانه کاوه یکی از مهمترین پایانه‌های شهر به شمار می‌رود که بیشترین خدمات سفر و جابجایی مسافر را انجام می‌دهد، به طوری که در سال گذشته ۴۰ درصد خدمات سفر را به شهروندان و مسافران ارائه کرده است.

رییس کمیسیون حمل ونقل و فناوری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سال گذشته پایانه زاینده‌رود ۲۵ درصد، پایانه صفه ۲۴ درصد و پایانه‌های صمدیه و جی نیز با درصد کمتری به مردم خدمت‌رسانی کرده است.

وی گفت: آلایندگی صوتی و ترافیک در اطراف پایانه کاوه بسیار زیاد است، باید برای کاهش آلایندگی‌های اطراف پایانه کاوه چاره‌اندیشی کرد، البته باید توجه داشت زمانی که این پایانه احداث شد، در اطراف شهر قرار داشت، اما با توسعه شهر در میان بافت شهری قرار گرفت.

زندآور با بیان اینکه سازمان پایانه‌ها ملزم است در پایانه‌های شهر نسبت به توسعه فضای سبز اقدام کند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار در حال حاضر ۱۷ هزار متر مربع توسعه فضای سبز در پنج پایانه شهر اصفهان انجام شده و ۲۲۰۰ اصله درخت در آنها کاشته شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون بار در پایانه کاوه، اظهارکرد: اتوماسیون بار با هدف تجمیع بارها و نظارت دقیق بر بارهایی که اتوبوس‌ها جابجا می‌کنند، راه‌اندازی شده است.

رییس کمیسیون حمل ونقل و فناوری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به زودی پایانه صفه نیز به اتوماسیون بار مجهز می‌شود، تاکید کرد:  ویژگی‌های بارز اتوماسیون بار جلوگیری از قاچاق کالا و موادمخدر، تجمیع دفاتر خارج از پایانه، نظارت بر حمل بار با اتوبوس‌ها جهت جلوگیری از بارگیری بارهای پرخطر و بیمه‌نامه اطمینان شهروندان نسبت به جابجایی ایمن بار است.

وی با اشاره به خرید و نصب دستگاه دیزل ژنراتور در پایانه کاوه، گفت: دستگاه دیزل ژنراتور ۴۵۰ kva که در مواقع ضروری و قطعی برق می‌تواند برق مورد نیاز پایانه کاوه را تامین کند در این پایانه نصب و راه اندازی شده است.

زندآور تصریح کرد: در چند روز گذشته نیز دستگاه دیزل ژنراتور برق پایانه جی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی خانه بازیافت در پایانه کاوه احداث شده تا زباله‌های خشک و تر از هم تفکیک شده و بهداشت محیط هم رعایت شود.

کد خبر 391174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.