اجرای دوره فرایند تعالی سازمانی در سازمان ساماندهی مشاغل شهری

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در راستای شناسایی نقاط قوت و تعیین پروژه‌های بهبود سازمانی نخستین دوره فرآیند تعالی سازمانی در این سازمان به اجرا درآمده است.

محمد مجیری، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمام فرایند ارزیابی تعالی یک هدف مشخص شناسایی نقاط قوت و برجسته سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهد و نیز نقاط قوت و مثبت سازمان را تقویت می‌کنند تا به مزیت رقابتی برای سایر سازمان‌ها برسند.

وی تصریح کرد: در کنار ارزیابی تعالی سازمانی قطعا  نیاز به شناسایی و رفع  نقاط ضعف و قابل بهبود هست تا  بهینه کاوی نظامند حاصل شود و بتوان آن را به عنوان الگوی کشوری به سایر سازمان ها  معرفی کرد.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان افزود: مدل تعالی سازمانی مدل ملی ایران است و هزار امتیاز برای آن در نظر گرفته شده است که جهت سهولت بررسی در چهار گروه دسته‌بندی صورت گرفته است که پس از ارزیابی گواهی تعهد به تعالی،  تقدیر نامه تعالی، تندیس تعالی اهداء می‌شود.

وی با بیان اینکه مدل تعالی سازمانی به کارکنان اجازه می‌دهد روابط علّی موجود بین عملکرد سازمان، توانمندسازان و نتایج به‌دست‌آمده را بفهمند، گفت: سازمان‌هایی که تصمیم به دریافت این جایزه ها را دارند باید بتوانند بر اساس معیارهای فوق و الزامات مدل تعالی سازمانی، موارد را در سازمان اجرا کرده و اظهارنامه‌ای بر این مبنا آماده کنند.

مجیری ادامه داد: مدل مبنای ارزیابی یک سری اصول با ۱۰ مفهوم بنیادین دارد که به ترتیب اصول مفاهیم بنیادین، شفافیت زیر نظر تعالی سازمانی، اخلاق‌مداری، پاسخگویی و شفافیت، ارزش افزایی برای مشتریان، ایجاد مشارکت‌های اثربخش، پایبندی به مسئولیت‌های اجتماعی، تاب آوری و کسب نتایج پایدار، توجه به قابلیت های درون سازمانی، چابکی نظام ها و فرآیندهای سازمانی، رهبری دوراندیش و الهام بخش، موفقیت از طریق سرمایه‌های انسانی و یادگیری، بهبود و نوآوری برای تعیین تعالی سازمان را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: نتیجه این ارزیابی سازمانی جهت بهبود و رفع نواقص سازمانی اعلام می‌شود.

کد خبر 391173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.