پروژه‌های تاریخی منطقه ۳ در مسیر آبادانی

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری پروژه‌های تاریخی زیادی در دستور کار این منطقه قرار گرفته تا عملیات مربوط به مرمت و بازسازی آنها انجام شود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به پروژه‌های تاریخی سطح منطقه سه شهرداری اصفهان در سال‌جاری اشاره و اظهارکرد: حمام خسروآقا یکی از پروژه‌های مرمتی و بازسازی دولتخانه صفوی در ابتدای خیابان حکیم است که سالیان گذشته با راه‌اندازی خیابان حکیم تخریب شده بود.

وی با بیان اینکه فاز نخست حمام خسروآقا دارای ستون‌های سنگی بود که مرمت آن در سال گذشته آغاز شد، تصریح کرد: این فاز دارای چهار حوض و قسمتی از گرمخانه و خزینه را شامل می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: عملیات تزئینات گچ‌بری و سایر خدمات جانبی حمام خسروآقا قرار است با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مرمت حمام شاهزاده‌ها، گفت: حمام شاه زاده‌ها از آثار بجا مانده از صفویه در خیابان حکیم بازار فرش اصفهان قرار دارد.

کارگر با بیان اینکه عملیات‌های مرمت حمام شاهزاده‌ها در سال‌های گذشته انجام شده است، افزود: عملیات مرمت جدید آن سبک‌سازی سقف، ایزولاسیون و آجرفرش بام، مرمت کاشی‌ها و نقاشی‌های آن با هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد ریال انجام شده و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۹۵ درصد است که تاپایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: حمام شاهزاده‌ها طی مراحل قانونی جهت بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: موزه سرای خیار در میدان امام علی (ع) واقع شده که مرمت آثار قدیمی و نوسازی قسمت های جدید  با زیربنای حدود ۳۰۰۰ مترمربع در دست اجرا است.

وی افزود: موزه سرای خیار با هزینه دو میلیارد و ۴۰۰  میلیون ریال تا پایان سال جاری آماده بهره برداری و در تشریفات قانونی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

کارگر با اشاره به پروژه میدان تا میدان، تصریح کرد: به دلیل اجرای مراسم فرهنگی و گردشگری در مسیر میدان امام (ره) تا میدان امام علی(ع) (بازار بزرگ اصفهان مسیر دوران صفویان تا سلجوقیان) عملیات کف‌سازی و سنگ فرش آن با هزینه ۳۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه میدان تا میدان تا حدود یک ماه آینده آغاز و قرارداد اجرای آن یک ساله است، گفت: برآورد اعتبار مورد نیاز برای این پروژه حدود ۶۰ میلیارد ریال است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه حمام قاضی نیز از پروژه های مرمتی آثار تاریخی است که مراحل مرمت و احیاء این اثر تاریخی توسط بخش خصوصی انجام شده است، ادامه داد: حمام قاضی در خیابان ابن سینا کوچه شماره ۳۷ شهید میرعلاءالدین واقع شده است.

کارگر با اشاره به سرای سپید، اظهار کرد: سرای سپید از بناهای با ارزش و قدیمی در بازار بزرگ اصفهان است که توسط بخش خصوصی خریداری و بنای قدیمی آن احیاء شده است و تاپایان سال‌جاری به عنوان نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 391171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.