متقاضیان تسهیلات ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی در سامانه "کارا"  ثبت‌نام کنند

نطنز- معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: از محل تسهیلات اشتغال‌زایی تسهیلات مناسب با بهره کم برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی در نظر گرفته شده است که متقاضیان با مراجعه به سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، سید حسن قاضی عسگر در جمع فعالان حوزه گردشگری استان در مجتمع فرهنگ  وهنر بادرود اظهار کرد: اقامتگاه بوم‌گردی دیاوا واقع در روستای ده اباد بادرود  توسط یک فرد روستایی اقدامی بسیار ارزشمندی در جهت جذب گردشگر در حوزه گردشگری است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: طبق آمار در سال‌های گذشته تعداد  ۲۵ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان اصفهان وجود داشته است که این آمار امروز به تعداد ۴۴۴ واحد رسیده است و توسعه  این اقامتگاه‌ها بوم گردی در سطح استان هم موجب جذب گردشگر و هم رونق تولید و هم اشتغال‌زایی خواهد بود.

 وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید طوری برنامه‌ریزی کرد که مشکلات کمتر شود و یکی از راه‌ حل‌ برطرف کردن مشکلات اقتصادی تک نرخی کردن ارز است، چرا که چند نرخی بودن باعث فساد و رانت می‌شود، نکته مهم دیگر عدم تصدی‌گری دولت در کارهاست، دولت باید کار را به بخش خصوصی سپرده و سیاست‌گذاری و نظارت کند.

قاضی‌عسگر گفت: جهت سهولت متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه، از محل تسهیلات اشتغال‌زایی تسهیلات مناسب با بهره کم برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی در نظر گرفته‌اند که متقاضیان با مراجعه به سامانه کارا می‌توانند ثبت‌نام کنند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اصفهان افزود : تاکنون طرح‌های زیادی در سامانه کارا در استان اصفهان ثبت‌شده که ارزش آن حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال است که پس از بررسی و اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار، این تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد که قسمتی از این تسهیلات در حوزه گردشگری هزینه خواهد شد.

وی گفت:  در حال حاضر نرخ بیکاری در استان اصفهان از ۱۴.۱ به عدد  10.7 درصد رسیده  است که در سال جاری بایستی این عدد به زیر پنج درصد برسد.

کد خبر 391145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.