مقدری تندروی نکرده است

زمزمه‌هایی مبنی بر پایان ابهام درباره نفر سیزدهم شورای شهر اصفهان، واکنش عضو شورای شهر مشهد نسبت به بی اعتباری مدرک تحصلی خود و عزل و استیضاح شهردار در دو شهر استان خوزستان مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان از ابتدای امسال از حضور در جلسات علنی شورای شهر با رای بازپرسی عمومی و انقلاب اصفهان منع شد و بلاتکلیفی در صدور رای پرونده او سبب شده بود همچون مهدی حاجتی در شیرار، حضور وی یا گزینه جایگزین به عنوان نفر سیزدهم شورای شهر نیز در ابهام قرار گیرد.

به‌طور خلاصه پرونده وی به دو محکومیت منتهی شده که با اعلام مقامات قضایی به نطر می‌رسد تصمیم نهایی درباره فعالیت وی در شورای شهر گرفته شده است.

محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در آخرین اظهار نظر خود در خصوص اتهامات مقدری گفته است: رأی دادگاه عالی و تجدیدنظر بر این بوده که فرد مورد نظر هیچ انگیزه و عنادی با نظام نداشته است و در این مورد متهم به جرمی نبوده اما در موضوع نشر اکاذیب موارد مطرح شده مسموع دادگاه نبوده و دفاعیات مطرح شده از سوی دادگاه پذیرفته نشد و نهایتاً در خصوص نشر اکاذیب مجازات فرد موردنظر محرز اعلام شد.

وی با تأکید براینکه این عضو شورا هیچ موضعی در فضای رسانه‌ای نداشته و به طور کامل به رأی دادگاه تمکین کرده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی به هیچ وجه در تصمیمات خود توجهی به سلیقه و جناح سیاسی افراد ندارد.

با این توضیح یکی از دو اتهام مقدری که شامل حبس و ممنوعیت از فعالیت‌های اجتماعی سبب محرومیت او از عضویت در شورای شهر می‌شود البته براساس نظر دادگاه مجازات حبس او تعلیق شده است. 

با این حال و برخلاف روزشماری برخی از رسانه‌ها برای جایگزینی مقدری در شورای شهر، حسین سیستانی، فرماندار اصفهان درباره جایگزینی عضو علی‌البدل شورای شهر اصفهان، گفت: هنوز از ناحیه دستگاه قضایی در خصوص لغو عضویت مهدی مقدری به ما ابلاغیه‌ای نرسیده است؛ نامه‌ای اگر دریافت کنیم آن را اطلاع می‌دهیم.

شورای شهر نیز هنوز خبری از دریافت نامه معرفی جایگزین مقدری اعلام نکرده است؛ اگرچه این شورای یکدست که تصمیم گرفته بود هیچ خللی در لیست سیزده نفره‌اش وارد نشود، ممکن است در روزهای آتی دستخوش تغییر در نفر سیزدهم خود شود؛ نفر سیزدهمی که جای مهدی مقدری خواهد نشست.
 
مقدریِ جوان که به گفته خودش به رأی دادگاه احترام گداشته و هیچ‌گاه تندروی یا حاشیه‌سازی نکرده است.

مشهد؛ مدرک لیسانسم برای عضویت در شورا کافی است

چندی پیش صحت داشتن یا نداشتن مدرک تحصیلی احسان اصولی عضو شورای شهر ‌مشهد موضوع حاشیه‌ای و مورد بحث رسانه‌های محلی بود تا اینکه پس از نثل قول‌های متعدد از سوی افراد مختلف، وی در این باره گفت: مدرک اینجانب از سازمان مدیریت صنعتی شرق در رشته مدیریت اجرایی اخذ شده که در سطح کارشناسی ارشد محسوب می‌شود.

وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی، دانشگاه نبوده و در آن مقطع زمانی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت دانش‌افزایی فعالیت داشته و مراتب به اطلاع دستگاه قضایی هم رسیده است.

اصولی تصریح کرد: عضویت در شورای شهر و همچنین ریاست هیات فوتبال نیازمند مدرک کارشناسی است که مدرک اینجانب تضادی با این موضوع ندارد

این عضو شورای شهر مشهد در تبلیغات انتخاباتی شورای پنجم شهر مشهد در پوسترها و تراکت‌های انتخاباتی خود از عنوان دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار بهره گرفته و محل تحصیل خود را دانشگاه فردوسی مشهد نام برده بود.

اهواز؛ چهارمین استیضاح در شورای پنجم به کجا می‌رسد؟

جلسه طرح سوال از شهردار اهواز روز سه‌شنبه 26 شهریورماه برگزار شد که در پایان جلسه، حسین حیدری عضور شورا که طرح کننده سوال بود از پاسخ‌های شهردار اهواز قانع نشد و عنوان کرد در مدت زمان 10 روزه مراحل بعدی انجام خواهد شد.

حال این مدت به پایان رسیده و شورای شهر ناچار است در جلسه پیشروی خود درباره ماندن یا رفتن موسی شاعری شهردار کنونی این کلانشهر تصمیم‌گیری کند.

از آنجایی که شهردار پیشین اهواز پس از سه مرتبه استیضاح بالاخره عزل شد، حواشی آن روزها همچنان باقی مانده و تصمیم شورای شهر درباره استیضاح شهردار حاضر را سخت‌تر می‌کند.

محمدجعفر فلسفی عضو شورای شهر در خصوص استیضاح یا عدم استیضاح شهردار اهواز گفته: در این زمینه باید به جمع‌بندی نهایی برسیم و صحبت‌ها در این زمینه در حال انجام است.

مازیار جهانبخشی، عضو شورای شهر اهواز نیز به حواشی موجود واکنش نشان داده و اظهار کرد: اعضای شورای شهر حق دارند از شهردار طرح سوال کنند و این اقدام به معنای صرفا استیضاح نیست، اگر عضو سوال کننده قانع شود این طرح سوال به استیضاح ختم نخواهد شد ولی اگر عضو سوال کننده قانع نشد احتمال دارد که این طرح سوال به استیضاح شهردار ختم شود و در موضوع استیضاح اخیر نیز با دوستان اعضای شورا در حال بررسی هستیم ان شالله ظرف مهلت قانونی تصمیم مقتضی را خواهیم گرفت.

خرمشهر؛ عزل و نصب غیرقانونی شهردار

جلسه این هفته شورای شهر خرمشهر با موضوع احراز سکونت داوود دارابی شهردار این شهر بر اساس نامه واصله از وزارت کشور برگزار و عدم سکونت شهردار از سوی این شورا احراز شد.

این موضوع با واکنش اعضای موافق و مخالف روبه‌رو شده و در نهایت سه عضو شورا، فاخر ربیعی‌فر، محمد جواد بچاری و حاتم بندری این اقدام را تخلف دانسته و به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.

این اقدام نیز نتوانست جلوی عزل دارابی را بگیرد و ریاست شورا دستور کار جلسه را به رای گذاشت و چهار عضو دیگر شورای شهر با رای خود عدم احراز سکونت شهردار خرمشهر را تایید کردند.

در این نشست پس از عزل شهردار، عزیز ساعدی به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر انتخاب شد اما 
پس از جلسه فرماندار ویژه خرمشهر درباره این عزل و نصب گفت: تصمیم شورای شهر خرمشهر مبنی بر عزل شهردار خرمشهر تا قبل از اعلام نظر شورای حل اختلاف استان قابلیت اجرا نداشته و سرپرست اعلام شده نمی‌تواند معارفه شود.

بندرعباس؛ لغو دومین جلسه در یک ماه اخیر

یک صد و سی و چهارمین جلسه شورای شهر بندرعباس به دلیل عدم حضور اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن با دستور فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر لغو شد.

این جلسه پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا برگزار نشد تا برای دومین بار طی یک ماه اخیر جلسه شورای شهر با دستور کار برگزاری انتخابات اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا و شهرداری بندرعباس لغو شود.

اعضای غایب در این دو جلسه نسبت به عدم وصول اهداف خود در انتخابات کمیسیون‌ها معترض هستند.

کوتاه از شورا:

حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان: به شهردار پیشنهاد پست‌های دیگر داده شده اما شورا بنایی بر تغییر شهردار ندارد مگر اینکه شهردار پست جدیدی بگیرد یا خود تصمیم بر رفتن داشته باشد.

محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران: گاهی ما حتی مجبور می شدیم برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، اتاق بحران تشکیل دهیم ولی بالاخره مشکل وابستگی شهرداری را به منابع مسموم حل کردیم. دیگر امروز باغ نمی فروشیم. تخلف ساختمانی، دور زدن طرح تفصیلی و تراکم فروشی را راه حل بحران اقتصادی در شهرداری نمی دانیم

حکمت‌الله داوودی، رئیس شورای شهر قزوین: تعدادی گزینه‌ برای انتخاب شهردار قزوین به دفتر شورا آمده که از شنبه هفته آینده برنامه‌های آنها مورد بررسی قرار گرفته و سه‌شنبه رای‌گیری می‌شود.

اسماعیل حاجی‌پور، رئیس شورای شهر رشت: در مواقعی رفتار ما موجب لجبازی طلبکاران می شود بنابراین باید به گونه ای رفتار شود که مردم از شهرداری منزجر نشده و سرمایه گذاران برای توسعه و عمران شهر اقدام کنند/ شهرداری رشت پول ندارد اما از امکاناتی برخوردارست که می تواند جای پول را بگیرد.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران: شورای دوم تصمیمی در زمینه باغات گرفت که به لحاظ کارشناسی تصمیم درستی نبود و تبعات آن متوجه شهر شد. شورای سوم و چهارم آن را اصلاح نکرد، اما شورای پنجم در این زمینه تسامح به خرج نداد.اینها مجموعه ای از رویکردهاست که شورای پنجم توانست آنها را به گفتمان غالب تبدیل کند.

روح الله امراللهی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قم: دوره ۱۰ ساله عمر اتوبوس های شهرداری قم به پایان رسیده است، بر این اساس از ابتدای مهر ماه ۱۳۰ دستگاه در حال خروج از سیستم ناوگان عمومی شهرداری هستند و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس جدید نیز برای این ناوگان خریداری شده است.

سعید نظری عضو شورای شهر شیراز: در سالهای اخیر هر طرحی که در تهران اجرا می‌شود کپی آن در شیراز از سوی اعضا شورای شهر و شهرداری مطرح و دنبال می‌شود که نتیجه آن اجرای طرح‌های دست و پا شکسته‌ای نظیر باغ مینیاتور و باغ گل‌ها است که استقبال چندانی از آن نشد و در نهایت سرمایه مردم دور ریخته می‌شود

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران: بارها نسبت به عدم استفاده از کیسه‌های نایلونی به فروشگاه‌های مختلف از جمله شهروند که از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران است، تذکر داده‌ایم، اما هنوز شاهد استفاده از کیسه‌های نایلونی در فروشگاه‌های شهروند هستیم.

رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان: توزیع کارت‌های الکترونیکی رایگان اتوبوس شهری در بین دانش‌آموزان همدانی با هدف ارتقای فرهنگ استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نهادینه کردن آن در سطح جامعه شهری، یکی از اهداف اساسی مدیریت‌شهری در راستای سیاست‌گذاری‌های شورای شهر است.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران: رئیس جمهور دستور جانمایی و انتقال سایت دفن زباله آرادکوه از اطراف فرودگاه امام را صادر کرده، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ با توجه به نزدیکی‌ محل دفن زباله‌های شهر تهران به فرودگاه امام،‌ بوی نامطبوع این محل گردشگران خارجی را نیز فراری می‌دهد. 

کد خبر 391136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.