واقعه عاشورا در مبارکه بازسازی شد

مبارکه- صحنه هایی از واقعه عظیم عاشورا و خطبه خوانی حضرت زینب (س) توسط جمعی از هنرمندان در مبارکه بازسازی و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

یکی از هنرمندان و دست اندرکاران این کار فرهنگی، مذهبی در حاشیه برگزاری این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: صحنه‌هایی از واقعه عصر عاشورا توسط اعضای کانون فرهنگی شهدای مسجد جامع مبارکه و همکاری جمعی از هنرمندان و جوانان این شهر برای مردم این خطه به نمایش درآمد.

سعید مولوی افزود: هدف از اجرای این طرح آشنایی اقشار مردم بخصوص نسل جوان با بخشی از وقایع عاشورا و جانفشانی یاران امام حسین (ع) در مبارزه با ظلم و بی عدالتی بود.

وی اظهار کرد: این نمایش همچنین صحنه های از شهادت امام حسین (ع) تا اسارت بازماندگان واقعه کربلا را بازسازی کرد.

مولوی ادامه داد: در بازسازی این واقعه عظیم تاریخی مراحل و صحنه های مختلف حماسه عاشورا از خروج امام حسین (ع) از شهر مکه و قیام آن حضرت بر ضد ظالمان تا ایراد خطبه های آتشین حضرت زینب (س) در کاخ یزید به نمایش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: این بازسازی تاریخی به گونه ای اجرا شده که جزئیات تاریخی و حماسی و ماندگار واقعه عظیم عاشورا از جمله مواجهه امام حسین (ع) با حرّبن یزید ریاحی و ایراد خطبه های آن حضرت به تصویر کشیده شده است.

این هنرمند با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از این نمایش بازسازی ادامه داد: صحنه های حزن آمیز و تاریخی شهادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت علی اصغر (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) از بخش های مهم این بازسازی تاریخی است که به صورت هنرمندانه ای اجرا می شود

مولوی گفت: نحوه شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و نبرد غیرتمندانه آن حضرت با سپاهیان یزید و تلاش حضرت برای رساندن آب با مشک برای یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا و همچنین صحنه بستن رود فرات به روی یاران امام حسین (ع) از صحنه های ماندگار بازسازی واقعه عاشورا است که بازدید کنندگان را بسیار متاثر می کند.

وی اضافه کرد: آتش زدن خیمه های یاران امام حسین (ع) و اقامه نماز ظهر در برابر تیرهای بی امان و ناجوانمردانه دشمن در بازسازی واقعه عاشورا در مبارکه به نمایش در آمد.

مولوی گفت:بازیگران بازسازی صحنه‌های واقعه عصر عاشورا حدود ۱۰۰ نفراز جوانان و هنرمندان تعزیه خوانی مبارکه و دیگر مناطق شهرستان بودند.

وی افزود: این بزرگترین طرح دینی، مذهبی است که تاکنون در این شهر توسط علاقمندان به فرهنگ عاشورا و اهل بیت (ع) بدون چشمداشت مادی و با هزینه شخصی و بدون کمک های دولتی در خصوص واقعه کربلا به اجرا گذاشته شده است.

مولوی گفت: این نمایش برای سومین سال متوالی در محله صفاییه جنب کلانتری و با تلاش بیش از ۱۰۰ هنرور اجرا می شود و آماده سازی صحنه آن بیش از ۲ ماه طول کشیده است.

وی تصری حکرد: علاوه بر مردم شهید پرور شهر مبارکه جمع کثیری از اهالی دیگر مناطق شهرستان از این برنامه دینی، مذهبی دیدن کردند.

کد خبر 391135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.