کمک ۶ میلیون دلاری مجامع جهانی به احیای دریاچه ارومیه

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجامع بین‌المللی تاکنون در شش مرحله و در مجموع شش میلیون دلار به احیای دریاچه ارومیه کمک کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: از مدتی قبل طرحی با مشارکت بخش عمرانی سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران برای احیای تالاب‌ها شروع شده که دریاچه ارومیه و چند تالاب اقماری آن در آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پایلوت کشور در اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: در این طرح کمک‌های بین‌المللی در قالب شش مرحله و در هر مرحله یک میلیون دلار برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است که دولت نیز معادل این مبلغ را برای این منظور اختصاص داده است.

وی افزود: در این طرح کمک‌های بین‌المللی در کنار اعتبارات پیش‌بینی شده دولت، زمینه را برای مشارکت جوامع محلی برای احیای دوباره دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری فراهم کرده است که در صورت موفقیت در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی می‌شود.  

 «لاهیجان‌زاده»، گفت: در اجرای این طرح ضمن احیای دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های اقماری آن، اعتماد جوامع بین‌المللی نیز جلب شده و این باعث خواهد شد در آینده کمک‌های بیشتری به احیای تالاب‌های کشورمان انجام شده و از طرفی دیگر مشارکت بخش‌هایی از مردم در احیای تالاب‌ها، موجبمشارکت سایر اقشار جامعه نیز می‌شود.

وی اضافه کرد: این نوع مشارکت مردم در احیای تالاب‌ها نوعی حرکت از پایین به بالا بوده و باعث تغییر نگاه مردم به نقش دولت در زمینه مدیریت و حفاظت از محیط زیست و معطوف به مشارکت مردم شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 391134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.