مواضع اروپایی‌ها به آمریکا نزدیک‌تر است/ملت ایران به عهدشکنان اعتماد نمی‌کند

امام نماز جمعه موقت اصفهان گفت: سه کشور اروپایی در دوشنبه گذشته بیانیه‌ای دادند و در این بیانیه ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان دانستند؛ صدرو این بیانیه سند زنده بی‌اعتمادی ما به اروپایی‌ها است و نشان می‌دهد مواضع اروپایی‌ها به آمریکایی‌ها نزدیک‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، امروز-۵مهرماه، در خطبه نخست نماز جمعه اصفهان با سفارش به تقوای اللهی و رعایت آن در عمل، اظهار کرد: قرآن در آیه ۱۹۷ سوره بقره خطاب به کسانی که عقل خالص دارند، رعایت تقوا را سفارش می‌کند؛ این اشاره به این نکته است که هرچه عقل در وجودمان قوی‌تر باشد، فرمان عقل از درون به سمت ایمان به خدا و رعایت دستورات دین و پروردگار است.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: این هفته برای ما سرنوشت ساز بود؛ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: در چنین مناسبت‌هایی روز آخر را گرامی می‌دارند، اما این هفته از روز نخست تا پایان ارزشمند است چرا که به نوعی یادآور کربلا و عاشورا است، همه ما درس‌های مقاومت و فداکاری را از کربلا و عاشورای امام حسین(ع) آموخته‌ایم. هرکس حسینی است و شعار هیهات‌من‌الذله سر می‌دهد، روحیه انقلابی و مقاومت جانانه دارد و گذشت از مال و جان را درس کربلا برای خود می‌داند. دشمن نه کربلا و عاشورا را شناخته و نه ملتی را که تابع کربلا و عاشورا هستند را می‌شناسد.

امام نماز جمعه موقت اصفهان افزود: دشمنی که ملت ما را نمی‌شناسد تنها راهکارش تحریم حداکثری است تا بلکه بتواند از این طریق دوگانگی میان ملت ایجاد کند تا از همین راه ما را مجبور کند که پای میز مذاکره برویم، اما همه ما می‌دانیم که آن دولتی که بخاطر سود خودش یک پیمان بین‌المللی را پاره می‌کند، در مذاکره بعدی به دنبال عدالت نیست و به دنبال منافع خود است. بیرون رفتن از پیمان برجام، همه ملت‌ها را نسبت به آمریکا بی‌اعتماد می‌کند.

مهدوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاید کردند که هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است؛ آنچه که ما باید از محرم و سفر بیاموزیم این است که با مقاومت و صبر دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم و به ذلت بنشانیم. امیدوارم این روحیه در وجود ما تقویت شود و خود را آماده تمدن جهانی حضرت ولی عصر(عج) کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز گفت: امروزه نیاز به بصیرت زیادی داریم، چراکه دشمنان ما از ملت ایران و اسلام ضربه سهمگینی خوردند و قدرت آن‌ها رو به زوال است. یکی از نمایندگان دشمن در سازمان ملل با استدلال قدرت دشمن ما را رو به زوال می‌داند و این مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری سال گذشته آن را تصریح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن از طریق اعتیاد و شهوت، جوانان بسیاری را آلوده می‌کند. اعتیاد جسم و شهوت روح را نابود می‌کند، اعتیاد ممکن است قابل معالجه باشد، اما متاسفانه زمانی که ذهن یک جوان آلوده به شهوت شد تا زمانی که حافظه‌اش کار می‌کند آلوده به فساد است و این فساد را به جامعه انتقال می‌دهد. علاوه بر دو راه بالا، فضای مجازی امروزه جوانان را از نماز و قرآن و... منفک می‌کند. امروز نیاز بسیاری به انسان‌های با بصیرت و عاقل داریم که آینده نگر باشند. 

مهدوی با تاکید بر اینکه ابزار بصیرت تقوا است، تصریح کرد: گاهی ذهن انسان کار نمی‌کند، در آن زمان تقوا به کمک انسان می‌آید. روح انسان اگر مزین به تقوا شد دارای بصیرت می‌شود و اجازه ورود گناه به روحش را نمی‌دهد. کسی که دارای تقوا است وقتی شیطان به او هجوم می‌آورد، تقوا سبب تذکر شخص می‌شود و به دنبال آن بصیرت می‌آید. اگر شخصی دارای تقوا نباشد غفلت شامل حالش می‌شود و غفلت چشم دل را کور می‌کند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس خبرگان نکاتی حکیمانه را بیان کردند که این نکته‌ها شامل توکل در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت‌، اعتماد به جوانان خصوصا جوانان انقلابی، رعایت وحدت و انسجام ملی، حمایت از تولید داخلی، نترسیدن از قلدری‌های دشمنان و... است؛ دشمنان می‌خواهند بر ادراک ما تاثیر بگذارند و نحوه درک ما را تغییر دهند تا ما فکر کنیم نمی‌توانیم و دوم اینکه اگر با دشمنان ارتباط داشته باشیم وضعمان بهتر است، اما در ادامه گفتند که اعتمادی به اروپایی‌ها نیست و همه صحبت‌های اروپاییان پوچ است.

امام نماز جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه نظام ما در این ۴۰ سال در حال پیشرفت و قوت بیشتر بوده است، گفت: سه کشور اروپایی در دوشنبه گذشته بیانیه‌ای دادند و در این بیانیه ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان دانستند؛ صدرو این بیانیه نشان‌دهنده این است که کسانی که این بیانیه را صادر کردند عقل و خرد واقعی ندارند. این سند زنده بی‌اعتمادی ما به اروپایی‌ها است و نشان می‌دهد اروپایی‌ها بدون هیچ بهانه‌ای حاضر به دروغ گفتن هستند. مواضع اروپایی‌ها به آمریکایی‌ها نزدیک‌تر است و نشان می‌دهد در ادعای خودشان برای حفظ برجام صادق نیستند.

مهدوی افزود: این بیانیه نشان می‌دهد که برای اتهام زدن هیچ مانعی برای اروپایی‌ها وجود ندارد و آن‌ها تاسیسات نفتی را از جان یمنی‌ها مهم‌تر می‌دانند، چراکه اکنون شش سال از آغاز جنگ یمن می‌گذرد و جان بسیاری از مردم در خطر افتاده، اما اروپا هیچ بیانیه‌ای صادر نکرد درحالی که برای تاسیسات نفتی به سرعت بیانیه صادر کردند. اکنون روحیه مقاومت در میان رزمندگان تقویت کرد و نفرت از آمریکا در میان دشمنانش بیشتر شد. آمریکا از حمله به ایران عاجز است و به تحریم بیشتر و فرستادن سرباز بیشتر به عربستان بسنده می‌کند.

وی با اشاره به ارتقاء حقوق شهروندی و حقوق بانوان، تصریح کرد: زمانی که صحبت از حقوق شهروندی می‌شود باید فارغ از مسائل جنسیتی به آن نگاه کنیم. کرامت انسانی باید در حفظ حقوق شهروندی حفظ و تقویت شود. در رعایت حقوق باید سلامت فکری، دینی، دنیوی و جسمی باهم رعایت شود. کسانی که از این نکات بی‌بهره هستند در فکر سود جویی از جنس مخالف هستند و به دنبال این هستند که زن‌ها بدحجاب یا بی‌حجاب باشند به بهانه حقوق تحصیل آن‌ها را تشویق به تشکیل جلسات مختلط در دانشگاه‌ها و مکان‌های دیگر می‌کنند و به بهانه معالجه سوءاستفاده جنسی از جنس مخالف می‌کنند و به بهانه حقوق اجتماعی تشویق به ورود بانوان به ورزشگاه و دیدن بدن نامحرم‌ها می‌کنند؛ به بهانه حقوق اجتماعی بانوان را به خودنمایی و دوچرخه سواری تشویق می‌کنند. گاهی به بهانه داشتن حقوق برابر جلسات پارتی شبانه برگزار می‌کنند.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید دست به دست یکدیگر داده و مانع اینگونه بی‌فکری‌ها در جامعه شویم. نگذاریم جامعه به دو قطبی کشیده شود؛ نباید خانواده‌ای که در اربعین تحریک به پیاده‌روی کربلا می‌شود در بازگشت با جلسات پارتی مواجه شود. جوانان در گوشی خود هم مداحی دارند و هم موسیقی، جوانانی که سابقه در دفاع مقدس را داشتند اکنون درگیر مسائل دنیوی می‌شوند این مشکلاتی است که برای جامعه پیش می‌آید.

مهدوی با درخواست از استاندار اصفهان گفت: برای رعایت حجاب و عفاف قوانینی در سال ۸۳ تصویب شد باید فکری کنیم این قوانین باید در ارگان‌ها انجام شود تا آرامشی که به دنبال آن هستیم را به دست آوریم؛ همچنین استاندار می‌تواند مانع عزل و نصب‌های جناحی پیش از انتخابات شوند این عزل و نصب‌ها به مصلحت شهر و استان ما نیست از استاندار خواستار شناسایی کسانی که خواستار این عزل و نصب‌ها هستند را دارم اگر قرار است جایگاه شخصی تغییر کند این تغییرات پس از انتخابات باشد.

کد خبر 391131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.