حمایت از مواضع رییس جمهور در سازمان ملل/توان نظامی ایران بازدارنده است

نماز جمعه این هفته با حضور گسترده مردم در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خطیبان جمعه این هفته شهرستان‌های استان ضمن بیان روایاتی از ائمه اطهار(ع) درخصوص رعایت تقوای الهی با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای ایران و جهان در

هفته‌ای که گذشت، رهنمودهایی را بیان کردند که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را می‌خوانید:

نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم

حجت‌الاسلام سیدحسین محمودآبادی، امام‌جمعه دولت‌آباد پس از دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی پایان سال گذشته فرمودند: "نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم"؛ در طول چند ماه گذشته اتفاقاتی افتاده است که به طور طبیعی می‌توانست شروع کننده یک جنگ باشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین این اتفاقات توقیف کشتی انگلیسی، زدن پهباد آمریکا، حمله به کشتی‌های نفتی و حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان است  که منجر شد آمریکایی‌ها در محاسبات خود به این نتیجه رسیدند که شروع کننده نباشند و جنگی اتفاق نیفتاد.

امام جمعه دولت‌آباد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره هم نمی‌کنیم و شاهد بودیم که حضرت آقا جواب پیام رئیس جمهور آمریکا را ندادند، در اجلاس سازمان ملل هم رئیس‌جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس هر چه التماس کردند که رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کند، رییس جمهور نپذیرفتند، چون راهبرد جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا نیست.

وی گفت: اینکه چرا مقام معظم رهبری تأکید بر مذاکره نکردن دارند دو علت دارد، علت اوّل اینکه آن‌ها در مذاکره می‌خواهند خواسته‌های خود را تحمیل کنند و به هیچ عنوان نمی‌خواهند منافع ایران را تأمین کنند و علت دوّم هم این است که اگر با آمریکا مذاکره می‌شد، آن‌ها می‌گفتند که ایران بخاطر فشارهای ناشی از تحریم رو به مذاکره آورده است و تحریم‌ها را بیشتر می‌کردند تا ایران تسلیم آن‌ها شود به همین جهت ایران مذاکره را نپذیرفت و شکستی دیگر برای آمریکا رقم خورد.

دشمن نسبت به پیشرفت نظامی ایران آگاه است

حجت‌الاسلام حسین رشیدیان، امام جمعه تیران و کرون با اشاره به نابودی و خسارت به پایگاه نفتی عربستان اظهارکرد: دشمنان این خسارت که از سوی یمن بود را به دلیل شکست سخت از یک گروه مقاومت کتمان و ایران را مقصر این حادثه معرفی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان این تهمت را بر اساس حدس خود مطرح کردند، افزود: این حدس و پیش‌بینی غلط آن‌ها به دلیل این است که دشمن از پیشرفت نظامی و توانمندی‌های ایران در ساخت تجهیزات موشکی آگاه است.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: دشمن از پیشرفت نظامی و هسته‌ای ایران بسیار هراسان و هولناک است و به همین دلیل به دنبال بهانه‌ای برای کنترل پیشرفت و حرکت‌های نظامی کشورمان است.

رشیدیان با بیان اینکه تلاش‌های سران کشورهای دنیا در نیویورک برای مذاکره ایران و آمریکا به نتیجه نمی‌رسد، تصریح‌کرد: ایران هیچ اعتمادی به ترامپ نداشته و با کشورهای اروپایی نیز مذاکره و همراهی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: دولت‌های اروپایی در برجام با آمریکا همراهی کردند و بی‌اعتمادی ایجاد کرده و ایران نیز با آن‌ها همراه نخواهد شد و با اتکا به توان داخلی و توصیه‌های رهبر انقلاب زمینه پیشرفت کشورمان را بیش از گذشته فراهم می‌کنیم.

اروپا روی دیگر سکه آمریکا است

حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ، امام‌جمعه باغبادران با بیان اینکه امروز آمریکا و اروپا به عنوان نماد بی‌اعتمادی در عمل به تعهدات در دید جهانیان شناخته شده‌اند، اظهار کرد: امروز باید مراقب بود اتحاد نیروهای انقلاب به واسطه اختلاف سلایق به مخالفت و معارضه تبدیل نشود و با استفاده از ظرفیت نمازجمعه و جمع شدن همه نیروهای وفادرا به انقلاب و مدیریت اختلاف سلیقه‌ها می‌توان عرصه را برای دشمنان داخلی و خارجی تنگ کرد.

وی با حمایت از مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل ،یاداور شد: تلاش اروپا برای هموار کردن باب مذاکره با آمریکا در سازمان ملل با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری بی‌نتیجه ماند و ایشان در سخنرانی اخیرشان در جمع نمایندگان خبرگان مذاکره با آمریکا در هر سطحی را مطلقا ممنوع دانستند و فرمودند:"با اروپا قرارداد بستن اشکال ندارد ولی مطلقا نباید به اروپا اعتماد کرد."

امام‌جمعه باغبادران با بیان اینکه امروز باید نسبت به توان داخلی، نیروی جوانان انقلابی و پیشرفت کشور امید داشت، افزود: باید به این نکته توجه داشت که اروپا بدون اجازه امریکا اقدامی را انجام نمی‌دهد و به جرات می‌توان گفت، اروپا روی دیگر سکه آمریکا است و این مهم را می‌توان از آخرین بیانیه سه کشور اروپایی در متهم کردن ایران به حمله به تاسیسات نفتی عربستان متوجه شد برهمین اساس همه مسئولان باید به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری اعتماد کنند.

تکیه بر توان داخلی، راه برون‌رفت از مشکلات

حجت‌الاسلام قاسم باقریان، امام‌جمعه زرین‌شهر، اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی صریح از اعمال فشار حداکثری سخن می‌گویند، حتی در مجامع بین‌المللی به صراحت از دیگر کشورها نیز می‌خواهند برای اعمال فشار حداکثری با آمریکا همراه شوند.

وی افزود: در مقابل این فشار حداکثری دشمنان، ملت ایران باید دفاع حداکثری داشته باشد، اما مسئله مهم آن است که دفاع حداکثری با مذاکره تحقق نمی یابد، البته ایران اسلامی به هیچ عنوان مخالف مذاکره و گفتگو نبوده است، اما در شرایط فعلی که دشمن از نشان دادن چنگ و دندان راه به جای نبرده و در بدترین شرایط قرار گرفته طرح مذاکره به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.

امام‌جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه امروز دشمنان ایران از سرناچاری بدون هیچ دلیل و مدرکی ایران متهم می‌کنند،عنوان کرد: دشمنان توان پذیرش این خفت را نداشتند، برای همین ایران را متهم به حمله به صنعت نفت عربستان کردند این درحالیست که آنان مدعی بودند بیشترین تجهیزات دفاعی و امنیتی را به عربستان فروخته.اند.

وی تکیه بر توان داخلی را تنها راه برون‌رفت مشکلات دانست و تاکید کرد: مدیرانی که چشم به بیگانگان دوخته بودند و فکر می‌کردند راه‌حل مشکلات کشور وابستگی به غرب است با رفتارها و عهدشکنی اروپایی‌ها و آمریکا پاسخ این تفکر را گرفتند از این  جهت باید توجه داشت که عزت، اقتدار، امنیت و رفاه کشور در گرو تکیه بر توان داخلی و اعتماد به فرزندان غیور ایران اسلامی است.

همایش اربعین زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام حسن اسکندری، امام‌جمعه بویین میاندشت با تأکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: باید در مسیر صراط مستقیم و خط ولایت فقیه قدم برداریم تا از جریان سازی دشمنان مصون باشیم.

وی با بیان اینکه استقامت و مقاومت رمز پیروزی در مقابل دشمنان است، افزود: دشمنان همواره در کشورهای مسلمان به دنبال ایجاد بازار سیاه هستند تا با احتکار کردن، گرانی و مشکل اقتصادی به وجود آورند، بنابراین مردم کشور که مردمی بصیر و آگاه هستند باید از خریدن کالا به میزان فراوان خودداری کنند.

امام‌جمعه بوئین‌میاندشت با بیان اینکه قاچاق دام در کشور اقدام دشمنان در تحریم‌های اقتصادی بود، گفت: دشمنان مردم با فشار اقتصادی می‌خواهند تسلیم کنند، اما ملت بصیر ایران با مقاومت و استقامت پیروز میدان هستند.

وی از برگزاری همایش سه ساله‌ها در جمعه هفته آینده در مصلای این شهر خبر داد و گفت: همایش اربعین حسینی مقدمه برای تشکیل حکومت مهدی(عج) است که سال‌ها در انتظار آن هستیم، پیاده‌روی در اربعین حسینی به عشق حسین(ع) نشانه عشق و محبت به اهل بیت است.

کد خبر 391127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.