صید خاویار خزر همچنان ممنوع

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه وضع ماهیان خاویاری در دریای خزر مناسب نیست، گفت: بر این اساس با امضای تفاهم نامه‌ای میان سازمان شیلات ایران و روسیه مقرر شد تا ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر ادامه یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شیلات ایران، نبی الله خون میرزایی در رابطه با ممنوعیت برداشت ماهیان خاویاری از دریای خزر اظهار کرد: با بررسی‌های سالانه انجام شده از وضعیت ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر، دو کشور شرایط را نگران کننده تبیین کرده اند و موافقت کردیم تا ممنوعیت برداشت تجاری این ماهی از دریای خزر همچنان ادامه داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه وضع ماهیان خاویاری در دریای خزر مناسب نیست، افزود: بر این اساس با امضای تفاهم نامه‌ای میان سازمان شیلات ایران و روسیه مقرر شد تا ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر ادامه یابد.

وی ادامه داد: هر ساله شرایط ماهیان خاویاری در دریای خزر بررسی می‌شود و تا زمانیکه میزان این ماهیان به حد متناسب نرسد ممنوعیت صید تجاری ادامه می‌یابد.

خون میرزایی همچنین در خصوص مفاد دیگر سند همکاری که روز پنجشنبه میان سازمان شیلات ایران و روسیه به امضا رسید، اظهار کرد: موافقت نامه همکاری شیلاتی ایران و روسیه در سال ۷۵ بین دو کشور امضا شده و در سال ۷۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ طبق این موافقت نامه باید سالانه کمیسیون مشترک شیلاتی دو بار تشکیل جلسه دهند که از سال ۹۵ این جلسات به صورت منظم انجام شده و امسال جلسه دهم برگزار شد.

وی افزود: هیئت روسیه با تیم ایرانی جلسات مختلفی را داشتند و ظرفیت‌های دو کشور را برای همکاری‌های مشترک با هم به اشتراک گذاشتند.

خون میرزایی در رابطه مفاد تفاهم نامه خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه در زمینه فرصت‌های همکاری شیلاتی در چهارچوب موافقت نامه سال ۷۵ امضا شد که در آن به افزایش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در دریای خزر و بررسی ذخایر عمیق منابع کمتر برداشت شده در دریای عمان در آب‌های فراسرزمینی اشاره شده است.

وی ادامه داد: دو طرف متعهد شدند موانع اجرایی موجود بر سر همکاری‌ها را بردارند و مواضع هم راستا برای کمیسیون کشورهای حاشیه دریای خزر را تبیین کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به جلسات بخش خصوصی با تیم روسیه عنوان کرد: بخش خصوصی ایران و تیم روسیه در جلساتی که در طی سه روز داشتند به افزایش سطح مبادلات تجاری تاکید دارند و ما حداکثر نیاز دو کشور را برای این تبادلات تجاری فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 391121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.