افزایش سهم شهرداری‌های استان در صنعت گردشگری

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: نقش شهرداری‌ها در حوزه گردشگری بسیار مهم و حائز اهمیت است از این رو برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا شهرداری‌های استان اصفهان زیرساخت‌های لازم گردشگری را در شهرها مهیا کنند.

سیدحسن قاضی‌عسکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی استانداری اصفهان در حوزه گردشگری ایجاد، بهبود و بهسازی زیرساخت‌های موجود در استان است و تاکنون نیز سیاست‌گذاری‌های خوبی از نظر زیرساختی و ایجاد امانی چون هتل، مراکز بوگردی و... انجام گرفته است، اما از نظر تعداد هتل همچنان با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی افزود: امروز با مکان‌یابی‌های صورت گرفته تعداد قابل‌توجهی مجوز برای احداث هتل صادر شده و با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا آنان بتوانند با احداث هتل‌های سه تا پنج ستاره نیاز استان و گردشگران را برای استقرار و اسکان برآورده کنند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت سرویس‌دهی مناسب به گردشگران، گفت: ارایه خدمات به گردشگران یکی دیگر از مسائلی است که در استان اصفهان مورد توجه قرار گرفته است و برهمین ایجاد کیوسک‌های اطلاع‌رسانی گردشگری، ارایه کارت‌های اعتباری گردشگری، تامین زیرساخت‌ها برای ارسال مرسولات گردشگران و... از مسائلی است که مورد توجه قرار گرفته تا زمینه جذب بیشتر گردشگران در استان فراهم شود.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان اصفهان باید برای ارتقاء گردشگری وارد عمل شوند تا مسائل زیرساختی و نرم افزاری مورد نیاز صنعت گردشگری تامین شود.
قاضی عسکر بوم گردی را دریچه‌ای روبه به توسعه اقتصادی دانست و ادامه داد: یکی از بسترهایی که ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی را دارد، صنعت «گردشگری» بوده و خوشبختانه طی دوسال اخیر بومگردی در استان اصفهان مورد توجه قرار گرفته و شاهد افزایش تعداد اینگونه مراکز در استان بوده ایم.

وی اضافه کرد: گردشگران برای کسب آرامش و گذراندن اوقاتی بدون دغدغه از استقرار در مراکز بومگردی استقبال می کنند از این رو باید برنامه محور عمل کرد تا زمانی که گردشگر در منطقه‌ای از استان اصفهان حضور پیدا می کند بتواند حداقل یک هفته ماندگاری داشته باشد و در کنار استفاده از مواهب طبیعی و لذت بردن از سفر با ویژگی‌های فرهنگی گذشته و فعلی منطقه آشنا ‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان توسعه صنعت گردشگری  را نیازمند نقشه راه علمی دانست و عنوان کرد: تقویم های گردشگری یکی از نیازمندی های صنعت گردشگری به شمار می‌آید از این رو تقویم‌های گردشگری هفتگی استان اصفهان در حال تدوین است تا گردشگران بر حسب زمان و مناسبت‌ها بتوانند در شهرها و روستاهای مختلف استان حضور پیدا کرده و از برنامه‌های پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

وی شهرداری‌ها را موتور محرک صنعت گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: نقش شهرداری‌ها در حوزه گردشگری بسیار مهم و حائز اهمیت است از این رو برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا شهرداری‌های استان اصفهان زیرساخت‌های لازم گردشگری را در شهرهای استان مهیا کرده و با انجام اقدامات مختلف در حوزه زیباسازی، نظافت شهر، آموزش‌های ترافیکی و شهروندی و.. به گونه‌ای عمل کنند که افزایش جذب گردشگر را شاهد باشیم.

قاضی‌عسکر یادآور شد: برای جذب گردشگر باید به مباحث فرهنگی پرداخته شود و نقش شهرداری‌ها در این حوزه نیز بسیار حائز اهمیت است از طرفی زیرساخت‌های مجتمع‌های بین‌راهی جایگاه ویژه‌ای در جذب گردشگر و رفاه آنان دارند که باید به این مسائل نیز به درستی پرداخته شود.

کد خبر 391101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.