اسناد مهارت شهرستان‌ها با مشارکت شوراها تنظیم می‌شود

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: همکاری شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان باعث می‌شود اسناد مهارت به بهترین شکل تنظیم شده و برنامه‌ریزی آموزشی را تا سه سال آینده دنبال و اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مهدیان در بیست‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: دوره‌هایی که سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برگزار می‌کند با توجه به نیاز جامعه و با هدف ایجاد اشتغال جوانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در دو بخش ارتقای مهارت شاغلین و مهارت آموزی به کارجویان انجام می‌شود، افزود: آموزش‌های این سازمان غیررسمی و منتج به ارائه گواهینامه‌های آموزشی می‌شود و در زمان دریافت تسهیلات داشتن چنین گواهینامه‌هایی برای صاحبان کسب‌وکار تاکید می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان قانون نظام جامع آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی که اواخر سال ۹۶ به تصویب مجلس رسیده را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای و نیز آموزش‌وپرورش در دو بخش فنی حرفه‌ای و کار و دانش در راستای حرفه آموزی اقدام می‌کنند و انتظار می‌رود افراد پس از گذراندن تحصیلات برای ورود به بازار کار آمادگی داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان فنی حرفه‌ای به عنوان سازمان اصلی در زمینه حرفه آموزی فعالیت می‌کند اما همه دستگاه‌هایی که اشتغال جامعه را برعهده دارند، بودجه آموزشی دریافت کرده و موطف هستند در زمینه آموزش‌های مهارتی انجام وطیفه کنند.

مهدیان با اشاره به اینکه محدودیت ظرفیت‌های دولتی باعث روی آوردن به بخش خصوصی شده که این حضور بخش خصوصی در زمینه آموزش‌های مهارتی بسیار قوی بوده است، از شوراهای شهر تقاضا کرد که در شهرهای خود از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فنی حرفه‌ای استفاده کنند.

وی اضافه کرد: هر دوره آموزشی براساس نیاز بازار کار برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و در همین راستا سند مهارت در شهرستان‌ها و استان‌ها در دستور کار قرار گرفته و اخیرا نیز نامه‌ای نیز به تمام فرمانداری‌ها برای مشارکت در زمینه مهارت آموزی ارسال شده است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه اعضای شوراها باید نتیجه این سندها را در شهر خود مطالبه کنند، افزود: نیمی از استان در شهرستان اصفهان وجود دارد بنابراین همکاری شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان باعث می‌شود این اسناد به بهترین شکل تنظیم شده و برنامه‌ریزی آموزشی را تا سه سال آینده دنبال و اجرا کند.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان تجهیزات و امکانات آموزشی از به روز بودن فاصله می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دو سال است بودجه‌ای در زمینه تجهیزات آموزشی دریافت نکرده‌ایم بنابراین مدل آموزشی دوگانه را که بومی شده مدل دوآل آلمان است را در دستور کار قرار داده‌ایم که بسیار جوابگوی نیازها بوده است.

مهدیان اظهار کرد: این مدل محدود به کارگاه‌ها نمی‌شود و با همکاری اصناف برنامه‌ریزی و ۷۰ درصد آموزش‌ها در محیط واقعی کار انجام می‌شود.

کد خبر 391065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.