توهین به مجلس، توهین به نظام است

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

تندروها کاسه داغ‌تر از آش نشوند

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره رایزنی فرانسه و انگلیس برای ایجاد فضا و امکان شکل‌ دهی مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: اگر آمریکا شرط ایران را قبول کند که به برجام برگردد یا تحریم‌ها و محدودیت‌های شکل‌گرفته علیه جمهوری اسلامی را لغو کند، ایران هم آماده مذاکره در قالب ۱+۵ با آمریکاست. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آن‌ها اقدام جدیدی انجام دهند و مثلاً چند تحریم مهم نفتی و بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند، ایران هم وارد مذاکره با آمریکا خواهد شد.مطهری توضیح داد: به نظرم نشست نیویورک فرصت خوبی است و اگر بنا باشد مذاکره‌ای شکل بگیرد، الان فرصت خوبی است چراکه ایران در موضع قدرت قرار دارد؛ چند سال آنها فشار آوردند و نتوانستند مردم را علیه نظام تحریک کنند و مردم مقاومت کردند، از طرفی هم توفیقات نظامی به دست آورده‌ایم. بنابراین در موضع قدرت هستیم. این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: الان زمان خوبی برای مذاکره است مشروط بر اینکه آمریکا هم به آن شرط عمل کند، و همه تحریم‌ها یا تعدادی از مذاکرات مهم را لغو کند تا بالاخره ایران انگیزه‌ای برای مذاکره پیدا کند. مطهری درباره اینکه تندروهای داخلی برای روحانی و ظریف در نیویورک خط و نشان می‌کشند که نباید هیچ دیداری بین مقامات ایرانی و آمریکایی شکل بگیرد، گفت: آن‌ها نباید از خود رهبری جلوتر بروند وقتی ایشان گفته‌اند اگر آمریکا به برجام برگردد یا تحریم‌ها را لغو کند، ما آماده‌ایم در قالب ۱+۵ با آنها مذاکره کنیم. این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان طی توصیه‌ای به تندروها گفت: به تندروها توصیه می‌کنم کاسه داغ‌تر از آش نشوند و جلوتر از رهبری حرکت نکنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: نقشه راه نیروهای مسلح در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی انجمنی با عنوان «نجوا» در نیروی هوایی، گفت: در این انجمن، جوانان ولایتمدار، انقلابی و نخبگان از پایگاه‌ها و با تخصص‌های مختلف حضور دارند. وی ادامه داد: خوشبختانه جلسات خوبی در این انجمن تشکیل شده است و در خصوص موضوعات مختلف بحث می‌شود که نقشه راه آینده و سازماندهی ما به چه شکلی باشد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه نیروهای مسلح، دستگاه‌ها و جوانان را تبیین کرده است و جامعه هدف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان هستند. امیر نصیرزاده با بیان اینکه جوانان در دفاع مقدس توانستند معادلات جهانی را بر هم بزنند و بر دشمن تا بن دندان مسلح و کشورهای حامی صدام پیروز شوند، افزود: امروز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به جوانان شده است؛ جوانان باید با تأسی از فرماندهان جوان دفاع مقدس راه خود را انتخاب کنند. فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: نیروهای جوان تازه ‌وارد به ارتش جمهوری اسلامی ایران باید به گونه‌ای عمل کنند تا انشاالله نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

کنایه خطیب جمعه اصفهان به پایداری‌ها: نیاز به درس اخلاق دارید

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، با اشاره به تندروی‌های این روزها در مجلس می‌گوید: تندروی در سال انتخابات به هیچ‌ وجه پسندیده نیست. امیرالمومنین وقتی دیدند که برخی از یارانشان به معاویه توهین می‌کنند، فرمودند که «انی اکره لکم ان تکونوا سبابین»، من دوست ندارم که شما دشنام دهنده باشید. اگر بدی دارند، بدی‌ها آنان را بگویید. توهین و فحش و ناسزا پسندیده نیست. نهج‌البلاغه جلوی ما گشوده است و سخنان امیرالمومنین به ما می‌گوید که انتقاد باید سازنده و راهنما باشد و تنش‌زا و از سر لج‌بازی نباشد. انتخابات و غیرانتخابات هم ندارد و پرخاشگری‌ها جز اینکه آب به آسیاب دشمن بریزد ثمری ندارد و لجاجت را بیشتر می‌کند. ما قرآن و اهل بیت را پیش‌روی خودمان داریم. تعبیر قرآن درباره سخن گفتن موسی و هارون با فرعون این است که «فقولا له قولا لینا» با زمان نرم با او صحبت کنید. اما حالا یک عده‌ای ژست می‌گیرند که هر کسی که تندروی کند، انقلابی است، اما این تندروی حتی از جانب چهره‌های انقلابی ما هم خوب نیست، تندروی هرکجایی که باشد بد است. اگر به دولت هم انتقاد داریم باید انتقاد ما سازنده باشد. من بارها گفته‌ام اگر منبری یا خطیب جمعه هستیم، بهتر است که راهکار ارائه کنیم و انتقاد خود را با زبان نرم بیان کنیم. تذکر خوب است، اما پرخاشگری و برخوردهای تند جواب نمی‌دهد و کار را بدتر می‌کند. از طرفی هم این برخوردها دشمنان را شاد می‌کند.

انتظار این است که افراد دیگر هم شان مجلس را نگه دارند و اگر کسی انتقادی به مجلس دارد باید سازنده باشد و توهین نکند. من دیدم روز گذشته رئیس مجلس از برخی اظهاراتی که از برخی تریبون‌ها شده بود – که من می‌دانم منظورشان چیست اما نام نمی‌برم- انتقاد کرده بود. باید کسانی که تریبونی دارند و مخاطبانی دارند، شان مجلس را حفظ کنند، چون توهین به مجلس، توهین به نظام است.

آیت‌الله جنتی:‌ علما و خبرگان باید در صف اول دفاع از ولایت باشند

آیت‌الله احمد جنتی در مراسم تجدید میثاق خبرگان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی با بیان این که «علما و خبرگان باید در صف اول دفاع از ولایت باشند» اظهار کرد: آن‌ها باید مواضع سیاسی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب را به همه مردم بیان کنند. وی تاکید کرد: وظیفه خبرگان این است که از ولایت دفاع کند و مواضع ولایت را کاملا رعایت کند. وی با اشاره به حدیث ثقلین افزود: من این مسأله را برای وضع امروز کاملا قابل تطبیق می‌دانم. ما از برکت حضور امام بی بهره شدیم؛ ولی یک ثقل آیت الله خامنه‌ای و یک ثقل هم حکومت اسلامی است. این‌ها امانتی است که از ایشان به دست ما رسیده است. رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر از مسأله رهبری غفلت کردیم، ضلالت و گمراهی است. همان طوری که با دست برداشتن از علی (ع) مسأله رسالت زیر سؤال می‌رود، بنی امیه می‌آید و کربلا برقرار می‌شود، در این زمان و آینده همین است. بالأخره اسلام حاکم و، ولی امر می‌خواهد. همان طوری که نمی‌توانیم قرآن را کنار بگذاریم، ولی امر هم نمی‌توانیم نداشته باشیم. وی افزود: تجربه نشان داده که اطاعت از، ولی امر موجب نجات از ضلالت‌ها است. یعنی هر جایی که خطوط غیر مستقیم و ضلالت‌ها ما را تهدید می‌کرد، ایشان راهنمایی کرد. اما توطئه‌هایی از داخل و خارج شد برای اینکه مسأله ولایت را زیر سؤال ببرند و دست هم بر نمی‌دارند. البته ما انتظار نداریم شیطان دست از سر انسان بردارد. این توقع بی موردی است. وی با بیان این‌که «وظیفه خبرگان حفظ و دفاع از ولایت و پیاده سازی مواضع ولایت است»، اظهار داشت: ما باید در صف اول باشیم. همه باید این کار را انجام دهند، ولی اولویت با علما و خبرگان است. ما باید مرتب ببینیم که مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان چیست و در مقابل دشمن و دوست چه مواضعی دارد و همان مواضع را خودمان داشته باشیم و به دیگران هم بفهمانیم هرچه غیر از این باشد ضلالت است.

کد خبر 391058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    0 0
    آقای مطهری امثال شما برا ایران کاری که خدا را خوش بیاد نکردید حالا هم دارید شعار نه شرقی نه غربی را له می کنید ما باید تو این ۴۰ سال اقتصادمونا درست می کردیم که حالا برامون مهم نباشه آمریکا هست یا نیست مذاکره با آمریکا برابر با شکست جمهوری اسلامی است چه با قدرت چه بی قدرت اینا بدون