پرسپولیس تهران صفر- سپاهان ۲/ آقایی در آزادی با موشک های طلایی!

تیم فوتبال سپاهان پس از ۴ سال برابر پرسپولیس پیروز شد و همزمان به صدرجدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال تیم‌های پرسپولیس و سپاهان از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: ۴۰ هزار نفر

گل‌ها: کی روش استنلی (دقیقه ۸۱) و محمد محبی (دقیقه ۸۵) برای سپاهان

اخطار: وحید امیری (دقیقه ۲۰) و سیامک نعمتی (دقیقه ۳۲)، محمد حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۴۳)، محسن خلیلی (دقیقه ۴۳- سرپرست)، علیرضا بیرانوند (دقیقه ۷۴)، شجاع خلیل زاده (دقیقه ۹۰+۴)  و بشار رسن (دقیقه ۹۰+۱) از پرسپولیس؛ مهدی کیانی (دقیقه ۴۳) و امید نورافکن (دقیقه ۵۳)، جورجی گولسیانی (دقیقه ۵۴) و سعید الهویی (دقیقه ۹۰+۲) از سپاهان

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی، محمد نادری، محمد انصاری، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، سیامک نعمتی (۷۹- حسین ماهینی)، علی علیپور و جونیور (۷۷- بشار رسن)

سرمربی: گابریل کالدرون

سپاهان: پیام نیازمند، علی مصلح (، عزت‌الله پورقاز، جورجی گولسیانی، مرتضی منصوری، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان (۶۴- علی قربانی)، سجاد شهباززاده، امید نورافکن ، محمدرضا حسینی (۵۳- محمد محبی) و استنلی کی روش

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

جدال همیشه حساس پرسپولیس و سپاهان در حالی آغاز شد که در ۱۵ دقیقه اول این سپاهان بود که بر خلاف پیش بینی ها بازی را بیشتر از میزبان خود در اختیار داشت و موقعیت هایی ایجاد کرد. با گذشت یک ربع از نیمه نخست اما پرسپولیس رفته رفته بر بازی مسلط شد و با تمرکز حملات خود از سمت چپ چند موقعیت خطرناک ایجاد کرد. بازی هرچند در نیم ساعت ابتدایی بدون حاشیه دنبال شد اما در یک ربع پایانی روی چند برخورد، بازیکنان و نیمکت نشینان دو تیم اعتراضات زیادی به داور مسابقه داشتند و البته کار به شعارهای زننده هواداران پرسپولیس از روی سکوها هم رسید.

سپاهان نیمه دوم را هم مانند نیمه نخست خوب آغاز کرد و بدون هراس از مهمان بودن در این بازی با شجاعت بازی هجومی را از خود به نمایش گذاشت. مانند نیمه نخست بعد از گذشت یک ربع از آغاز بازی رفته رفته بازی متعادل شد و دو تیم حملات جسته گریخته ای روی دروازه یکدیگر داشتند. در حالی که بازی وارد ۱۰ دقیقه پایانی شده بود اما کی روش استنلی، با یک شوت غافلگیر کننده با پای چپ از پشت محوطه جریمه دروازه بیرانوند را فرو ریخت تا بهت و حیرت ورزشگاه سرخ آزادی را فرا بگیرد. هنوز پرسپولیسی ها در شوک گل اول بودند که ۴ دقیقه بعد محمد محبی با دریبل شجاع خلیل زاده گل دوم را هم برای سپاهان به ثمر رساند تا برتری تیم قلعه نویی تضمین شود.

سپاهان که روز قبل از این بازی با شوکی که کمیته انضباطی به این باشگاه داده بود سعید آقایی را برای این بازی از دست داده بود نشان داد چه با آقایی چه بی آقایی، در آزادی آقایی می کند و به اصفهان باز می گرد.

سپاهان با پیروزی در این دیدار خارج از خانه ۱۱ امتیازی شد و با توجه به توقف روز گذشته پدیده به صدر جدول لیگ برتر بازگشت.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۸۱- سپاهان)- توپ در پشت محوطه جریمه پرسپولیس به کی روش رسید و او با یک ضربه غافلگیرکننده پر قدرت طاق دروازه بیرانوند را فرو ریخت.

۲-۰ (۸۵- سپاهان)- محمد محبی در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با دور زدن خلیل زاده از زاویه بسته دروازه بیرانوند را نشانه گرفت و یک گل زیبای دیگر برای سپاهان به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- نفوذ محمدرضا حسینی از سمت راست با ارسال کوتاه او به محوطه جریمه همراه بود اما بازیکنی از سپاهان در محوطه نبود تا نعمتی توپ را به کرنر بفرستد.

دقیقه ۹- ضربه ایستگاهی سپاهان را کی روش استنلی محکم سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد اما بیرانوند توپ را دفع کرد.

دقیقه ۱۸- در یک شروع مجدد غافلگیر کننده محمد نادری در موقعیت تک به تک با دروازه بان سپاهان قرار گرفت اما نیازمند توپ را برگشت داد تا موقعیت طلایی پرسپولیس از دست برود.

دقیقه ۲۳- ارسال علیپور از سمت چپ در موقعیت خوب به جونیور رسید اما ضربه نهایی او روی پایش ننشست و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- در یک حمله سریع پاس در عمق خطرناک نادری به جونیور نرسید تا موقعیت خطرناک برای پرسپولیس از دست برود.

دقیقه ۴۰- پرتاب اوت بلند به محوطه جریمه سپاهان با ضربه جونیور همراه شد اما توپ با اختلافی ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- شوت محمد نادری از پشت محوطه جریمه سپاهان نواخته شد که در دستان نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۶۶- شوت سرکش امید نورافکن را بیرانوند با جایگیری خوب دفع کرد تا خطرناک ترین موقعیت سپاهان تا این دقیقه از دست برود.

اتفاق ویژه:

سپاهان بیش از ۴ سال بود که موفق به شکست پرسپولیس نشده بود و پیروزی امشب شاگردان قلعه نویی این طلسم را شکست. همچنین در مجموع رقابت های دو تیم این ششمین پیروزی سپاهان در تهران برابر پرسپولیس به شمار می رفت.

بهترین بازیکن:

هرچند کی روش با شلیکی عجیب و زیبا قفل دروازه را شکست و زمینه سازی برتری سپاهان شد اما در کل بازی باید به عملکرد عالی امید نورافکن اشاره کرد که بسیاری از دوئل های وسط زمین را به نفع سپاهان به پایان رساند.

کد خبر 391050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    0 0
    زنده باد سپاهان کبیر