اعدام قاتل راننده کامیون در اصفهان/ پاداش فرهنگیان امروز پرداخت می شود

پرداخت بخش دوم پاداش فرهنگیان از امروز، اعدام قاتل راننده کامیون در اصفهان، ۷ کشته و زخمی بر اثر برخورد شدید پراید با کاروان پیاده اربعین، احتمال تغییر نحوه پذیرش دانشجویان پزشکی، ۲۴ درصد جمعیت کشور درگیر افسردگی و کشف ۱۱۴ کیلوگرم تریاک در یزد عناوین بسته خبری اجتماعی چهارم مهرماه ایمنا است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدابراهیم مداحی، رییس خانه روانشناسان و مشاوران و حرف یاورانه ایران می‌گوید بر اساس آمارهای موجود ۲۴ درصد از جمعیت کشور به نوعی درگیر افسردگی هستند.به گفته وی افسردگی بیشتر در بین زنان شایع است.

به گفته این متخصص، در این میان ۲۳ درصد افراد جامعه دچار اضطراب و ۱۸ درصد مبتلا به اختلالات روان تنی هستند و در مجموع می توان گفت آسیب‌های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است.

پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش: قسط دوم پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی امروز پرداخت می شود.

 محسن حاجی میرزایی در سفر به قم و در شورای آموزش و پرورش  با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از خزانه به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است گفت: این منابع در قالب قسط دوم پاداش پایان خدمت فرهنگیان،امروز پرداخت می شود.

وی افزود: ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی، مهارت افزایی، توانمندسازی و جبران کمبود فضاهای آموزشی اولویت های آموزش و پرورش است.

اجرای حکم قصاص قاتل راننده کامیون در اصفهان

صبح امروز حکم قصاص قاتلی که با مشارکت برادر خود اقدام به قتل راننده کامیون و سرقت بار خودرو کرده بود، اجرا شد.

محمدرضا حبیبی اظهار کرد: حکم قصاص متهمی که در سال ۱۳۹۶ با مشارکت برادر خود و با هدف سرقت، اقدام به قتل راننده خودروی کامیون، سرقت بار و حریق عمدی خودروی مسروقه کرده بود و سال گذشته در دادگاه کیفری یک استان اصفهان در خصوص اتهام قتل به قصاص نفس و در خصوص اتهام های سرقت و حریق عمدی خودرو به حبس تعزیری، شلاق تعزیری و رد عین یا مثل یا قیمت مال مسروقه محکوم شده بود، با تأیید حکم در دیوان عالی کشور و استیذان رییس محترم قوه قضاییه صبح امروز با حضور اولیای دم و قاضی اجرای احکام کیفری اجرا شد.

وی افزود: دادگاه همچنین متهم ردیف دوم این پرونده را با عنایت به اتهام های وارده به مشارالیه به تحمل حبس تعزیری، شلاق تعزیری و رد عین یا مثل یا قیمت مال مسروقه در حق مالباختگان محکوم کرد.

رئیس دستگاه قضایی استان ضمن هشدار به تمامی افرادی که به هر نحوی قصد تعدی به جان، مال و ناموس مردم دارند تأکید کرد: دستگاه قضایی استان اشد مجازات قانونی را برای این گونه افراد اعمال خواهد کرد.

۷کشته و زخمی در برخورد شدید پراید با کاروان پیاده اربعین

بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری با کاروان پیاده اربعین حسینی (ع) در جاده انزلی به رضوانشهر ۲ تن در دم جان باختند و  ۵ نفر نیز مصدوم شدند.

اسماعیل حیدری آزاد  با اشاره به اینکه این کاروان ۴۵ نفره همه ساله این مسیر را به منظور آماده سازی زائران برای پیاده روی در مسیر نجف تا کربلا طی می‌کنند، افزود: متاسفانه بر اثر برخورد شدید یک دستگاه خوردی سواری پراید با این کاروان دو نفر در دم جان باختند و  پنج نفر نیز مصدوم شدند.

فرماندار بندر انزلی با بیان اینکه علت حادثه از سوی پلیس راه در حال بررسی است، افزود: حال مصدومین نیز رو به بهبودی است.

کشف ۱۱۴ کیلو تریاک در یزد

سرهنگ "علی افخمی" سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد درباره این خبر گفت: ماموران ایستگاه بازرسی "شهیدمدنی" یزد با انجام کار اطلاعاتی، یک دستگاه تریلی "دانگ فنگ" را که از کرمان عازم شمال کشور بود شناسایی و متوقف کردند.

افخمی افزود: ماموران در بازرسی از این تریلی، ۱۱۴ کیلو تریاک را کشف، ۲ متهم را دستگیر و به دادسرا معرفی کردند.

مفقودی در حادثه خروج قطار زاهدان – تهران وجود ندارد

حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور با اشاره به حادثه خروج قطار زاهدان – تهران و کشته شدن ۴ نفر در طی آن گفت: در این حادثه مفقودی وجود ندارد و اعلام یک نفر مفقودی به علت کشف نیمی از جسد یکی از افراد بوده است.

وی ادامه داد: روز گذشته نیمی از جسد یکی از جان باختگان پیدا شده بود و امروز نیمی دیگر که به اشتباه رسانه‌ها به مفقود شدن یکی از افراد حادثه دیده اشاره کرده بودند.

رئیس اورژانس کشور یادآور شد: تاکنون ۱۵۸ نفر از مصدومان این حادثه مورد بررسی‌های پزشکی قرار گرفته و ۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

فعالیت ۲۷۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور گفت: بیش از دو هزار و٧٠٠ مرکز نیکوکاری در کل کشور اقدام به فعالیت های خیریه با نظارت وهدایت کمیته امداد اقدام می کنند.

 علیرضا عسگریان افزود:  فعالیت ها مراکز خیریه در کشور به گونه ای گسترش یافته است که میتوان گفت ۴٢ درصد منابع کمیته امداد که مستضعفان کمک می شود از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری می شود.

احتمال تغییر نحوه پذیرش دانشجویان پزشکی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه پیشنهاد تغییر در نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی در مقطع دکتری حرفه‌ای خبر داد و گفت: در بسیاری از کشورها دانشجوی پزشکی پس از دوره لیسانس پذیرفته می‌شود.

محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در شاخه‌های پزشکی به ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به صورت مستقیم نیست، افزود: در ایران هم پیشنهاد داده‌ایم که وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در پزشکی تجدیدنظر کند و ابتدا دانشجوی لیسانس تربیت کند و از فارغ التحصیل لیسانس برای ورود به دکتری حرفه‌ای آزمون بگیرند.

وی افزود: این کار هم اکنون به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است و پیشنهاد ما به وزارت بهداشت این است که همه دانشگاه‌های کشور به این شیوه پذیرش داشته باشند.

کد خبر 391047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.