آتش افروز: تنها راه نجات جامعه رجوع به فرهنگ ایثار و شهادت است

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: تنها راه نجات جامعه ما رجوع به فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر محسن آذر افروز امروز -پنج شنبه ۴مهرماه- در بزرگداشت ۳۹ هزار سرباز شهید نزاجا، با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا است، اظهار کرد: امنیت و آرامش کنونی کشور تنها مدیون اقتدار نظامی جمهوری اسلامی نیست بلکه معنویات نیز در آن نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس با دیگر جنگ های بزرگ جهانی تفاوت های اساسی دارد زیرا معنویات در آن نقش اساسی داشت، افزود: امروز عشق و علاقه بسیاری از جوانان کشور که پس از دفاع مقدس به دنیا آمدند مثال زدنی است و روحیه شهادت طلبی جوانان مدافع حرم موید این موضوع است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان ما جاری است وامیدواریم جوانان با مطالعه تاریخ دفاع مقدس با فرهنگ ایثارو شهادت آشنا شوند و به آن عمل کنند زیرا تنها راه نجات جامعه ما رجوع به فرهنگ ایثار و شهادت است.

آذر افروز خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ۲۱۳ هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده است که ۴۹ هزار نفر آنها شهدای ارتش و  ۳۹ هزار نفر کارکنان وظیفه ارتش هستند. اصفهان بیشترین تعداد شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است و از ۲۳ هزارشهید استان اصفهان سه هزار شهید ارتشی بوده اند و از این تعداد دو هزار و ۵۴۲ از کارکنان وظیفه بوده اند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی به دلیل کمبود افسران ۸۰ درصد کارهایی که در آتش‌بارها انجام می‌شد بر عهده کارکنان وظیفه بود و در عملیات والفجر مقدماتی یک فروند هواپیمای میگ ۲۳ دشمن را کارکنان وظیفه ساقط کردند.

غلام علی زمانی هم چنین، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: مقام معظم رهبری اصرار فراوانی به درس ها و عبرت های عاشورا داشتند و زیرا مهمترین درس عاشورا عبرت گرفتن از آن است.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین شعارهای زندگی ما همین شعارهایی است که در فرهنگ عاشورا در گذر تاریخ به ما رسیده است. انسان نباید به دنیا پایبند باشد. نه اینکه به دنیا علاقه نداشته باشد چرا که دنیا کشش و جذابیت خاص خود را دارد اما منظور این است که دلبسته به ارزش های دنیوی نباشد.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری افزود: ارزش شخصیت و گوهر انسان به اندازه بهشت خداست بنابراین خود را به کمتر از بهشت خدا نفروشید. در کربلا برخی افراد شخصیت خود را به زر و طلا فروختند و حال بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز مورت شماتت هستند.

کد خبر 391043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.