یک‌سوم مراکز خدمات مشاوره کشاورزی کشور در اصفهان فعال است

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان ۶۵ مرکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی فعالیت دارند که تقریبا یک سوم مراکز خدمات کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

مهدی تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان با هدف رفع نیازهای جامعه در بخش کشاورزی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی در کشور حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و  ۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی کشور نیز در بخش کشاورزی است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور  ۸۵ درصد منابع خام را تولید می‌کند و  ۹۴ درصد از نیازهای غذایی مردم توسط این بخش تامین می‌شود.

تقی‌پور سهم سرمایه‌گذاری کشور در بخش کشاورزی را حدود پنج درصد برشمرد و گفت: این سهم در مقایسه با بخش‌های خدمات و صنعت که ۹۵ درصد سرمایه‌گذاری کشور در این بخش‌ها صورت می گیرد، ناچیز است.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان ۱۴۷ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی مهندسی کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ دوره آموزشی ویژه کارشناسان کشاورزی در استان برگزار شد، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان تشویق و ترغیب به کشت گیاهان گلخانه‌ای و پرورش دام سبک است.

تقی با بیان اینکه بخش کشاورزی مظهر اقتصاد مقاومتی در کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر در استان اصفهان ۶۵ مرکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی فعالیت دارند که تقریبا یک سوم مراکز خدمات کشاورزی کشور محسوب می‌شود و به ازای هر مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی حداقل هفت نفر کارشناس کشاورزی مشغول به کار هستند.

کد خبر 391039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.